Star Wars Outlaws to nie kolejna „Ubigra”. Twórcy odcinają się od Ubisoftu
„Nasze DNA jest zupełnie inne od Ubisoftu”.
Należące do Ubisoftu studio Massive Entertainment najwyraźniej stara się nieco odciąć of firmy-matki i za wszelką cenę przekonać nas, że ich najnowszy projekt - nadchodzące Star Wars Outlaws - nie będzie kolejną grą stworzoną na modłę tytułów francuskiego giganta.
W branży można się spotkać z nieco szyderczym zwrotem „Ubigra”, które podkreśla, jak podobne są do siebie gry Ubisoftu. Takim mianem określa się zazwyczaj produkcję z otwartym światem, dużą liczbą znaczników na mapie, przejmowaniem (odbijaniem) wrogich posterunków, kompasem u góry ekranu czy mechaniką odkrywania mapy poprzez wspinaczkę na wieże lub inne wysokie elementy krajobrazu. Innymi słowy: całkiem sporo open worldów Ubisoftu.
I choć w wywiadzie GamesIndustry z jednym z twórców Star Wars Outlaws nie pada wspomniane wyrażenie, to można odnieść wrażenie, że mówiąc o „stylu Ubisoftu” deweloper z Massive Entertainment ma na myśli właśnie to - i próbuje nas przekonać, że nowa gra w świecie Gwiezdnych Wojen nie będzie „Ubigrą”.
- Jesteśmy w pełni świadomi typowego dla Ubisoftu stylu gier - powiedział Julian Gerighty, dyrektor kreatywny Massive Entertainment. - Ale Massive zawsze był inny. The Division i The Division 2 były inne. Początkowo Massive było niezależnym studiem, a potem studiem Activision, więc zawsze myśleliśmy inaczej. DNA Massive jest zupełnie inne od Ubisoftu. Jednocześnie z tego, jak Ubisoft tworzy gry, można wyciągnąć wiele lekcji.
Jeśli się nad tym zastanowić, to faktycznie wszystkie ostatnie wieści odnośnie gry, pochodzące z wywiadów z twórcami, miały na celu właśnie przekonanie nas, że Star Wars Outlaws nie jest typowym otwartym światem Ubisoftu, przypominającym Assassin's Creed czy Far Cry.
Mowa o długości gry wynoszącej 30 godzin, niewielkich planetach, braku poziomów i punktów doświadczenia oraz mapie, która nie zasypuje gracza znacznikami.
Na ile to wszystko prawda? Przekonamy się już niedługo, bo Star Wars Outlaws debiutuje 30 sierpnia na PC, PS5 i Xbox Series X/S.