Star Wars Squadrons - ujawniono listę dostępnych myśliwców
Osiem maszyn podzielonych na cztery klasy.
EA Motive ujawniło listę myśliwców, które pojawią się w grze. Deweloperzy oddadzą do naszej dyspozycji osiem jednostek - po cztery dla Nowej Republiki i Imperium.
Maszyny podzielono na cztery klasy. Są to fighter (najbardziej zrównoważone i uniwersalne statki), interceptor (charakteryzują się wysoką zręcznością i szybkością), bomber (powolne, ale zadają duże obrażenia) oraz support (wspierają towarzyszy, naprawiając ich okręty, mogą też zastawić pułapki na wrogów). Poniżej pełna lista modeli, jakie trafią do gry:
- T-65B X-Wing (fighter) - Nowa Republika
- BTL-A4 Y-Wing (bomber) - Nowa Republika
- RZ-1 A-Wing (interceptor) - Nowa Republika
- UT-60D U-Wing (support) - Nowa Republika
- TIE Fighter - Imperium
- TIE Bomber - Imperium
- TIE Interceptor - Imperium
- TIE Reaper (odpowiednik support) - Imperium
Wszystkie myśliwce posiadają główną broń, środki obronne, kadłub, silniki i dwie unikalne zdolności. Nie zabraknie różnic: każda maszyna będzie się inaczej prowadziła i pełniła inną rolę na gwiezdnym polu bitwy. Do tego trzy jednostki (TIE Fighter, TIE Bomber i TIE Interceptor) pozbawione są tarcz, co nadrabiają nieco wyższą szybkością, zręcznością i siłą rażenia.
Ujawniono też szczegóły na temat systemu zarządzania mocą, czyli jednego z kluczowych mechanizmów rozgrywki. Moc jednostki kierowana jest do silników, laserów i tarcz - docelowo w zrównoważonym stopniu. Pojawi się jednak możliwość przekazania więcej energii do konkretnego elementu, co przyniesie korzyści, ale negatywnie wpłynie na inny obszar.
Przykładowo podniesienie mocy laserów przyspieszy ich ładowanie, ale jednocześnie zmniejszy prędkość myśliwca i obniży wytrzymałość tarcz. Twórcy podkreślają, że najważniejsze jest więc rozsądne zarządzanie zasilaniem.
Star Wars Squadrons ukaże się 2 października na PC, PS4 i Xbox One.
Źródło: EA