Star Wars - ujawniono porzucony koncept strzelanki z 2016 roku
Prawie jak współczesne X-Wing.
Studio Double Damage - twórcy Rebel Galaxy - w 2016 roku chciało przekonać Electronic Arts, że jest w stanie przygotować interesującą strzelankę kosmiczną w uniwersum Star Wars. EA odrzuciło koncept, ale prezentowany wydawcy materiał wideo pojawił się teraz w sieci.
- Zaproponowaliśmy zmodernizowane spojrzenie na X-Wing, z wszystkimi klasycznymi elementami - wspomina Travis Baldree z Double Damage w wypowiedzi dla serwisu Kotaku.
Pomysł zakładał przygotowanie rozbudowanej kampanii fabularnej, ale także dostosowanie oprawy i funkcji do przyzwyczajeń współczesnych odbiorców, co oznaczało nowoczesne sterowanie, czy też możliwość zapisywania rozgrywki w dowolnym momencie.
- To była ambitna prezentacja i nasze nadzieje, że zostanie potraktowana poważnie, były bliskie zeru - dodaje Baldree. - Stworzyliśmy całość pewnie bardziej dla siebie niż z myślą o zaakceptowaniu projektu.
Materiał wideo powstał w 2-3 tygodnie, złożony z elementów z innych gier. Głównym źródłem mechaniki, obiektów oraz interfejsu wydaje się być właśnie wspomniane Rebel Galaxy. Jest widok zza statków, z kokpitu, a nawet przeskakiwanie pomiędzy różnymi jednostkami.
- EA uważnie nas wysłuchało, ale z projektu nigdy nic nie wynikło i ruszyliśmy dalej - kończy Baldree, w przeszłości jeden z założycieli Runic Games, odpowiedzialnego za Torchlight.