Starbreeze odrobiło straty finansowe z ostatnich lat dzięki Payday 2 i Brothers
Będzie więcej dodatków do strzelanki.
Gry Payday 2 oraz Brothers: A Tale of Two Sons pomogły szwedzkiemu studiu Starbreeze odrobić straty finansowe, kumulowane przez ostatnie piętnaście lat.
Informacje ujawniono w najnowszym sprawozdaniu, gdzie znaleźć można także plany na przyszłość: więcej dodatkowej zawartości do kooperacyjnej strzelanki i koncentracja na rozwoju własnych licencji.
„Aby spojrzeć na ostatnie sześć miesięcy z odpowiedniej perspektywy, chciałbym zaznaczyć, że w okresie od 1998 roku od czerwca 2013 r. osiągnęliśmy łącznie straty na poziomie 14 mln dolarów.” - napisał szef studia, Bo Andersson.
„Dzięki naszemu nowemu modelowi biznesowemu, reorganizacji i koncentracji na własnych licencjach, tylko w ostatnich dwóch kwartałach wygenerowaliśmy niemal 16 mln dolarów. To się nazywa zwrot sytuacji.”
Payday 2 może się pochwalić piątą najliczniejszą społecznością na Steamie, z 350 tysiącami aktywnych użytkowników. Twórcy nie zwalniają tempa i podpisali ostatnio z 505 Games kontrakt o wartości 6 mln dol. na rozwój gry przez następne dwa lata.
Brothers: A Tale of Two Sons także zaczęło przynosić już zyski i sprzedało się dobrze w ostatnim kwartale, głównie ze względu na liczne nagrody za 2013 rok i przeceny na Steamie.
„Mamy teraz duże rezerwy gotówki, stworzyliśmy stabilną strukturę, nowoczesny model biznesowy” - wyjaśnia Andersson. „W pełni kontrolujemy nasze licencje i jesteśmy w sytuacji, gdzie trzy tytuły generują dla nas przychody” - dodaje, mając na myśli także oryginalne Payday.
Według nieoficjalnych doniesień, nowym projektem Starbreeze jest „Payday w komosie”, bazujący też na tej samej technologii.