Starfield - czy bohater ma głos
Jakie podejście do dialogów zastosowała Bethesda.
Fallout 4 był pierwszym RPG Bethesdy, w którym postać gracza przemówiła, ale to rozwiązanie spotkało się z dość chłodnym przyjęciem fanów. Czy w Starfield również usłyszymy dialogi wypowiadane przez naszą postać?
Nie. Postać gracza w Starfield jest niema. Usłyszymy co prawda dźwięki lub pomruki związane choćby z otrzymywaniem obrażeń czy zmęczeniem, jednak główny bohater gry nie będzie wypowiadał żadnych kwestii dialogowych.
Twórcy postawili tu na rozwiązanie przypominające Skyrim, gdzie podczas rozmów z NPC na ekranie pojawiają się opcje dialogowe w formie tekstu. Rozmówca odpowiada, jednak główny bohater nie odzywa się ani słowem. Ma to pomóc wczuć się w rolę i odtwarzać dialogi we własnej wyobraźni, co dla wielu jest preferowanym sposobem prowadzenia rozmów w grze.
Nie da się ukryć, że decyzję tę podjęto pod wpływem nacisku graczy, którzy w większości nie byli zadowoleni z mówiącego protagonisty Fallout 4. O ile czytane dialogi dodają grze filmowego charakteru, o tyle fani RPG szukają najwyraźniej nieco innych wrażeń.
Główną zaletą niemego protagonisty jest to, że korzystając z dialogów w formie tekstowej, można oddać do dyspozycji gracza znacznie więcej potencjalnych odpowiedzi. Jeśli zaś chodzi o postaci niezależne i towarzyszy, to wszystkie ich dialogi będą nagrane przez aktorów.
Zobacz także:
Starfield - czy stworzymy własną postać i bohatera