Starfield dostał DLSS, ale na razie tylko na Steamie
W ramach testów beta.
Gracze, którzy zakupili Starfield na Steamie, mogą już przetestować wyczekiwaną aktualizację, która doda do gry m.in. obsługę DLSS. Oficjalny patch trafi na wszystkie platformy jeszcze w listopadzie.
W komunikacie na stronie gry wyjaśniano, że dostęp do zaktualizowanej wersji otrzymamy po pobraniu nowej wersji gry na platformie Valve. Proces nie jest zbytnio skomplikowany. Idąc za instrukcją od Bethesdy, zainteresowani muszą wykonać następujące kroki:
- Otworzyć bibliotekę Steama i odszukać Starfield.
- Kliknąć prawym przyciskiem myszy na grę i w menu podręcznym wybrać opcję „Właściwości”.
- W nowym oknie właściwości przejść na zakładkę „Bety”.
- W rozwijanym menu „Udział w wersji beta” wybrać pozycję „[beta]”.
Co istotne, beta to całkowicie oddzielna wersja gry, więc wymaga pobrania na nowo wszystkich plików gry. Można w niej kontynuować rozgrywkę, wykorzystując istniejące zapisy, choć te stworzone w becie nie będą działały w wersji publicznej do czasu wprowadzenia najnowszej aktualizacji.
Przechodząc już do samej zawartości patcha, daniem głównym jest oczywiście DLSS, a więc technologia skalowania rozdzielczości od Nvidii, dzięki której posiadacze kart RTX otrzymają spory zastrzyk FPS-ów kosztem ostrości obrazu. W zestawie jest też funkcja Frame Generation dla kart z serii RTX 4000, która generuje dodatkowe klatki w oparciu o sztuczną inteligencję. Testerzy, którzy chcą skorzystać z dodatkowej opcji, muszą najpierw wyłączyć synchronizację pionową. Błąd zostanie naprawiony w oficjalnej aktualizacji.
Patch oferuje również sporo poprawek w stabilności i oprawie graficznej, a także zmiany w balansie i zadaniach. Bethesda nie ujawniła konkretnego terminu, w którym nowości trafią oficjalnie na Xboksy i PC, ale mowa o listopadzie. Obsługa DLSS będzie dostępna wyłącznie na komputerach.