Starfield dostanie DLSS już w przyszłym tygodniu. Aktualizacja wprowadzi też inne nowości i poprawki
Choć na razie w formie bety na Steamie.
Właściciele kart graficznych Nvidii z serii RTX nie będą musieli już długo czekać na poprawę wydajności Starfield. Oczekiwana aktualizacja wdrażająca do gry obsługę DLSS pojawi się już w przyszłym tygodniu - choć na razie w formie testów beta na Steamie.
Starfield jeszcze przed premierą wzbudził kontrowersje poprzez brak wsparcia dla DLSS, czyli najlepszej metody upscalingu dostępnej na PC. Początkowo sądzono, że nieobecność rozwiązania jest wynikiem partnerstwa Bethesdy z AMD, jednak samo AMD odparło te zarzuty. Do tej pory użytkownicy chcący skorzystać z DLSS musieli uciekać się do modów. Zwiększenie wydajności z pewnością się przydaje, bo Starfield jest dość wymagający sprzętowo - szczególnie po stronie CPU.
Informację o oficjalnym wsparciu DLSS przekazano za pośrednictwem X. Oprócz tego użytkownicy GPU Nvidii otrzymają funkcję Frame Generation, która generuje dodatkowe klatki w oparciu o sztuczną inteligencję, jednak jest to rozwiązanie dostepne tylko na kartach z serii RTX 40. Do tego kolejne opcje związane z wyświetlaniem, w tym HDR, oraz „kolejne poprawki optymalizacyjne i ulepszenia”.
Złe wieści są takie, że początkowo wszystko to możliwe będzie do przetestowania tylko na Steamie, w formie beta. Dopiero po odzewie ze strony testerów - i ewentualnych poprawkach - funkcje zostaną udostępnione oficjalnie na PC i Xbox (w tym drugim przypadku oczywiście z wyłączeniem DLSS i Frame Generation). Bethesda nie określa choćby przybliżonej daty premiery aktualizacji.
Szczegóły odnośnie przystąpienia do testów beta zostaną udostępnione wkrótce, jednak można się spodziewać, że proces przebiegnie w standardowy sposób. Gracze na Steamie będą zapewne musieli kliknąć prawym przyciskiem myszy na Starfield, wybrać „Właściwości”, a potem nazwę bety w zakładce „Beta”.