Skip to main content

Starfield ma już wsparcie DLSS. Fan przygotował projekt

Zastępstwo dla FSR2.

Przedsiębiorczy gracz przygotował modyfikację, która wprowadza wsparcie dla skalowania DLSS w Starfield. Ku rozczarowaniu wielu graczy, domyślnie opcji tej brakuje w najnowszym hicie Bethesdy, która postawiła wyłącznie na FSR2 od AMD.

Mod o nazwie „Starfield Upscaler” jest dostępny do pobrania za darmo w serwisie Nexus. Autor - „PureDark” - obiecywał pierwotnie, że wyda projekt wyłącznie za opłatą, ale - jak widać - zmienił zdanie. Twórca ma pewne doświadczenie w tym temacie, wcześniej odpowiadając za implementację technologii także w Jedi: Ocalały.

Co więcej, poza DLSS (w wersji DLSS2) jest też wsparcie dla podobnej w założeniach technologii XeSS od Intela. Obie zastępują FidelityFX Super Resolution (FSR). Obowiązują oczywiście wszystkie standardowe ograniczenia: DLSS działa tylko na odpowiednio nowym sprzęcie Nvidii.

Jest nawet specjalne menu

XeSS funkcjonuje za to na kartach graficznych dowolnego producenta. Pewnym zastrzeżeniem może być fakt, że „PureDark” dodał także wyostrzenie obrazu ReShade CAS, co nie wszystkim może przypaść do gustu.

Działanie jest stosunkowo proste, choć najpierw trzeba pobrać podstawowy plugin i pobrać odpowiednie pliki DLL ze strony producenta. Następnie - już w grze - wciśnięcie klawisza End powinno otworzyć specjalne menu, w którym wskazujemy, jaką wersję technologii włączyć.

Korzyści w liczbie klatek na sekundę będą oczywiście zależały od posiadanego sprzętu. Na mocniejszych kartach graficznych mogą być ograniczone, ponieważ Starfield wydaje się bardziej obciążać procesor, niż GPU.

Zobacz także