Skip to main content

Starfield - Mały krok

Pierwsza misja fabularna - nauka latania i korzystania z wyposażenia.

W tym miejscu opisujemy przebieg pierwszego zadania fabularnego w Starfield - Mały krok. Stanowi on formę prologu, a po jego zakończeniu otrzymasz sporo swobody i będziesz mógł podejmować się zadań pobocznych oraz eksplorować planety.


Na tej stronie:


Pierwsze kroki - korzystanie z ekwipunku

Po kilku prostych zadaniach w ramach prologu przed wyjściem na powierzchnię musisz założyć hełm. W tym celu otwórz ekwipunek i wybierz kategorię Hełmy, po czym kliknij na przedmiot, który się tam znajduje. Ubrany hełm od razu pojawi się na postaci. Gdy jesteś w menu inwentarza, czas jest zatrzymany.

Następnie przychodzi czas walki. Podnieś podświetlony pistolet - gdy przytrzymujesz klawisz, broń nie tylko trafia do ekwipunku, ale i do ręki. W inwentarzu masz możliwość dodania broni do ulubionych. Listę szybkiego dostępu wywołasz przytrzymując Q na PC lub strzałki na padzie. To samo możesz uczynić z przedmiotami leczącymi, które znajdziesz w kategorii Wspomagacze.


Statek kosmiczny - lot, używanie energii

Po walce przeszukaj ciała. Przyszedł czas na naukę lotu. Za pomocą strzałek steruj energią wysbranych systemów, by wzmocnić je lub osłabić, przydzielając lub odbierając punkty. W trakcie walki możesz używać laserów, by zniszczyć wrogą osłonę, pocisków balistycznych oraz rakiet naprowadzających, które zniszczą cel pozbawiony tarczy.

Pora na lot. Musisz udać się na księżyc Kreet. Wybierz go na mapie, a następnie kliknij na Laboratorium badawcze (1), by wskazać cel. Teraz możesz rozpocząć podróż (2).

Ponownie otwórz mapę i wskaż Laboratorium, by wylądować. Będąc na orbicie możesz szybko przemieszczać się pomiędzy punktami na planecie.


Sejf w laboratorium, piraci

Po wylądowaniu kieruj się do budynku na wprost. Dotrzyj do miejsca wskazanego przez niebieski znacznik. Po drodze eliminuj przeciwników, zbieraj ich broń i amunicję oraz poszukuj apteczek wiszących na ścianach.

U celu znajdziesz sejf (3). By go otworzyć, potrzebujesz cyfrychów. Znajdziesz dwa choćby przy zwłokach (4) w pomieszczeniu wcześniej.

Aby otworzyć zamek, wybierz cyfrych (5), którego wypustki pasować będą w otwory (6) na zewnętrznym, jasnym okręgu, który możesz obracać. Musisz jednak wybrać taki, który nie pasuje do kolejnego okręgu (7). W sumie musisz dopasować cztery cyfrychy, ale widzisz tylko jeden do przodu. Zawsze możesz dla bezpieczeństwa zapisać grę, by nie utracić źle użytych cyfrychów.

Użyj drabiny i wyjdź na powierzchnię. Pora na walkę z kapitanem piratów Broganem - choć jeśli wybrałeś jako początkową umiejętność Perswazja, możesz odwieść go od walki. Warto jednak pokonać go, gdyż będzie posiadał przy sobie losowy, wartościowy przedmiot (na przykład broń czy element opancerzenia).

Zwróć uwagę, na paski nad jego głową. Biały wskazuje aktualne zdrowie. Czerwony podzielony jest na trzy segmenty. Oznacza to nie więcej, niż tyle, że posiada on trzy białe paski zdrowia, a po zredukowaniu jednego, znika jeden czerwony fragment. Z tego powodu najpierw pozbądź się jego słabszych pomocników.


Lot do Nowej Atlantydy

Wróć na statek. Teraz polecisz do innego układu. Otwórz mapę i oddal widok dwukrotnie. Wybierz jako cel układ Alfa Centauri (8). By jednak wykonać skok między układami, musisz użyć napędu grawitonowego. W panelu statku zabierz jeden punkt energii z innego systemu i przekaż do ostatniego, oznaczonego GRW (9) za pomocą strzałek.

Wyląduj w Nowej Atlantydzie i podążaj za wskazaniem misji do kolejki, którą udasz się do Dzielnicy WNAT-u i kolejno do Loży. Sara Morgan poprowadzi z tobą rozmowę, tym samym kończąc zadanie. Otrzymasz 8000 kredytów, 400 PD oraz plecak odrzutowy.

Następnie: Starfield - Stare śmieci

Spis treści: Starfield - Poradnik, Solucja

Zobacz także