Starfield może zaoferować ray tracing
Zauważone na profilu pracownika Bethesdy.
Premiera Starfield została przełożona na przyszły rok. Twórcy powinni przeznaczyć dodatkowy czas głównie na dopracowanie produkcji, jednak niewykluczone, że zadbają też o wprowadzenie kilku dodatkowych funkcji. Jedną z nich może być ray tracing.
Nie jest to oficjalna informacja. Wzmianka na temat technologii śledzenia promieni została zauważona na profilu LinkedIn programisty graficznego, który od ponad sześciu lat pracuje w Bethesda Games Studios. Wśród wymienionych przez niego projektów pojawia się „integracja RTX”.
Może to oznaczać zarówno implementację śledzenia promieni na wszystkich platformach, jak i wyłącznie na mocnych PC. Warto jednak pamiętać, że konsole Xbox Series X/S wspierają sprzętowo ray tracing, więc nie można wykluczyć, że i na nich zobaczymy nowoczesne oświetlenie.
Obecnie jest to jedyny dowód na to, że Bethesda - przynajmniej na pewnym etapie produkcji - próbowała wprowadzić ray tracing do Starfield. Nie mamy pewności, czy technologia rzeczywiście zostanie wykorzystana w gotowym produkcie, a jeśli nawet, to nie wiemy w jakim stopniu. Mimo to, dzięki wpisowi jednego z pracowników, funkcja przestała mieścić się wyłącznie w sferze fantazji.