Starfield piątą najlepszą premierą roku w Europie
Ale nie licząc Game Passa.
Starfield to piąta najszybciej sprzedająca się gra wideo tego roku w Europie, wyprzedzając Resident Evil 4, ale za Hogwarts Legacy czy Diablo 4. Firma GSD podała najnowsze wyniki z rynków Starego Kontynentu.
Jak to często bywa w takich statystycznych podsumowaniach, nie brakuje dopisków „drobnym drukiem”. Po pierwsze, mówimy o zestawieniu za pierwszy tydzień w sklepach, co zaburza nieco fakt, że tytuł był dostępny wcześniej niż uwzględniany okres, w ramach Early Access.
Po drugie, nie wliczono pobrań w ramach Game Passa, które - najwidoczniej - nie liczą się jako sprzedaż. Gdyby uwzględnić dwa powyższy punkty, rezultat byłby zapewne lepszy, ale czy oznaczałby inną lokatę na liście? Tego nie wiemy.
Poza tym GSD posiada dane z większości europejskich rynków (jest i Polska), zarówno w sferze sprzedaży cyfrowej, jak i pudełkowej. Najważniejsze braki to zapewne 505 Games oraz dystrybucja cyfrowa Nintendo (ale są inne firmy z eShopu), które to firmy nie dzielą się danymi.
Starfield to największa premiera gry first-party od Microsoftu w tej generacji w Europie, nieznacznie wyprzedzając Forzę Horizon 5. Uwagę w podsumowaniu tygodnia zwraca choćby Titanfall 2, zapewne na fali niespodziewanej aktualizacji.
Na początek podsumowanie tygodnia 4-10 września:
- Starfield (Bethesda)
- NBA 2K23 (2K Games)
- Titanfall 2 (EA)
- Grand Theft Auto 5 (Rockstar)
- Red Dead Redemption 2 (Rockstar)
- Need for Speed: Heat (EA)
- Rainbow Six: Siege (Ubisoft)
- Hogwarts Legacy (Warner Bros.)
- FIFA 23 (EA)
- Civilization 6 (2K Games)
Oraz zestaw gier, które w tym roku sprzedawały się najszybciej w premierowym tygodniu:
- Hogwarts Legacy (Warner Bros.)
- Diablo 4 (Activision Blizzard)
- The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (Nintendo)
- Star Wars Jedi: Ocalały (EA)
- Starfield (Microsoft)
- Resident Evil 4 (Capcom)
- Final Fantasy 16 (Square Enix)
- F1 23 (EA)
- Dead Island 2 (Deep Silver)
- NBA 2K23 (2K Games)