Skip to main content

Starfield - Pierwszy kontakt

Zbadaj kolonizator ZOK Constant i jego osadników.

Wokół planety Portima II (układ Portima) dryfuje spory statek. Próba komunikacji z nim rozpoczyna zadanie poboczne Pierwszy kontakt w Starfield. Twoim zadaniem będzie zadecydowanie, co zrobisz z mieszkańcami statku.


Na tej stronie:


Rozpoczęcie zadania

  • Miejsce: orbita
  • Lokalizacja: układ Portima, planeta Portima II
  • Typ: Różne

Po napotkaniu nieruchomego statku po przylocie na orbitę, spróbuj wywołać go radiowo po zaznaczeniu go jako cel. Komunikacja się nie powiedzie, dlatego spróbuj zadokować. Na statku powita cię kapitan Diana Brackenridge. Prosi cię, byś wcielił się w rolę dyplomaty i pomógł im zająć pobliską planetę, ostatecznie doprowadził do kompromisu z mieszkańcami

Wyląduj na Portimie II w Paradiso i porozmawiaj z szefem ochrony Sugiyamą, potem z Oliverem Campbellem na piętrze hotelu.


Dostępne opcje zakończenia i negocjacje

Dostępne są trzy opcje rozwiązania konfliktu:

  • odeślij kolonizatorów gdzie indziej, po zakupie dla nich napędu grawitonowego za 40000 kredytów (z pomyślną Perswazją - 25000). Wbrew pozorom jest to najlepsze rozwiązanie, gdy chodzi o zadowolenie "dobrych" towarzyszy, bo nie wpędza w dług osiedleńców
  • pozbądź się kolonizatorów -sposób wysadzenia statku opisaliśmy poniżej
  • doprowadź do porozumienia - będą mogli osiąść na planecie, jednak będziesz musiał zdobyć sporo surowców. Lit -10, żelazo - 80, włókno - 40, środek uszczelniający - 20

Podłączenie napędu grawitonowego

Po zakupie napędu w HopeTech, musisz jeszcze odpowiednio zamontować go na statku kolonizacyjnym. Korzystając z komputerów kontroli inżynieryjnej należy wykonać następujące działania:

  • terminal alfa - wybierz Turbopompa-bakburta, następnie Chłodnica kriogeniczna-pomocnicza
  • terminal beta - wybierz Inhibitor odpływu plazmy, kolejno 5%
  • terminal gamma - Grodzie magnetyczne rury kołnierzowej, odłącz od Zespołu modułu pomocniczego

Gdy wykonasz wszystkie czynności, wróć do pani kapitan. Otrzymasz od niej znaczną ilość przedmiotów z Ziemi o dużej wartości (kilkadziesiąt kredytów) oraz 300 PD. Otrzymasz również zadanie Drobne, polegające na próbie ich odnalezienia (Zlokalizuj ZOK Constant).


Wysadź statek kolonizatorów

Rozwiązaniem innym niż negocjacje jest pozbycie się kolonistów. Amin Kazemi (1) w maszynowni ma klucz do terminala (2) sterującego reaktorem, który możesz przeciążyć.

Wystarczy potem potwierdzić przeciążenie na głównym komputerze kapitana (3). Ten możesz zwyczajnie zhackować.

Następnie: Starfield - Ostatnia deska ratunku

Spis treści: Starfield - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Starfield - Z LUN na szczyt

Zobacz także