Skip to main content

Starfield pomógł pobić rekord nowych abonentów Game Passa

Microsoft podał najnowsze wyniki.

Microsoft podzielił się wynikami za pierwszy kwartał fiskalny obecnego roku, chwaląc się wzrostem przychodów w sferze gier - gdzie pomógł Game Pass - ale spadkami w dziedzinie sprzętu.

Mowa o okresie od początku lipca do końca września. Dział Xbox wygenerował łącznie 3,9 mld dolarów przychodów, co stanowi wzrost o 9 procent w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. To także rekord, jeśli mowa o pierwszym kwartale fiskalnym.

Zapewne nie bez znaczenia jest fakt, że mowa o trzech miesiącach, w których ukazał się oczekiwany Starfield. Wydawca chwalił się już, że w kilka tygodni po debiucie w tytuł zagrało 10 milionów osób, a teraz dyrektor generalny Microsoftu dodał inną ciekawostkę podczas rozmowy z inwestorami. Okazuje się bowiem, że dzień premiery kosmicznej produkcji był rekordowy, jeśli mowa liczbie nowych abonentów usługi Game Pass - ujawnił Satyda Nadella.

Podsumowując, segment „treści i usług” powiększył przychody o 13 procent w opisywanym okresie. Z drugiej strony, choć gra Bethesdy pomogła w tej sferze, to najwidoczniej nie wpłynęła na sprzedaż konsol, ponieważ dział hardware zanotował wyniki słabsze o 7 proc. niż w ubiegłym roku.

Rezultaty oczywiście nie obejmowały jeszcze Activision Blizzard, ale wspomniany Nadella w innym wywiadzie komentował zakończoną transakcję i to, co oznacza dla jego firmy patrząc w przyszłość.

- Nasza firma ma kilka rzeczy, które sięgają daleko wstecz. Jedną z nich są gry. Kiedy myślę o Microsofcie, myślę o narzędziach deweloperskich, autorskim oprogramowaniu i właśnie grach. To trzy rzeczy, którymi zajmujemy się od samego początku - mówił menedżer w rozmowie z MSN.

- Czas przeznaczany na granie rośnie, a obecne pokolenie będzie tylko zwiększać ten wynik. Radykalnie zmienia się sposób tworzenia i wydawania gier. Niezależnie od tego, czy chodzi o urządzenia mobilne, konsole, PC, czy nawet serwery w chmurze. Nie możemy się więc doczekać znacznego powiększenia naszych możliwości, zarówno jako producent, jak i wydawca. Teraz będziemy jednym z największych wydawców, a także firmą, która tworzy platformy dla gier.

Zobacz także