Skip to main content

Starfield - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, zadania poboczne i sekrety gry.

Witajcie! Przed wami poradnik do Starfield, czyli pierwszej nowej marki Bethesdy od 25 lat. To kolejne imponujące RPG znanego studia, które otwiera przed nami ogrom możliwości. Wcielamy się w eksploratora kosmosu, który może rozwiązywać sprawy w wybrany przez gracza sposób.

W naszej publikacji znajdziecie wyjaśnienie wszystkich najważniejszych mechanik, opisy zadań z wątku fabularnego, omówienie misji pobocznych i aktywności, a także mnóstwo wskazówek, które pomogą przetrwać w pełnej niebezpieczeństw galaktyce.

Życzymy przyjemnej lektury i udanej zabawy w Starfield!


Spis treści poradnika - skocz do sekcji:


Rozgrywka i mechanika

Nowa gra Bethesdy to potężne RPG, więc mechanik tu nie brakuje i łatwo można się w nich pogubić, a dodatkowo gra nie tłumaczy wszystkiego. Poniżej znajdziesz opis najważniejszych elementów rozgrywki.

Podstawy:

Umiejętności i postać:

Statek i załoga:

Tworzenie i ulepszanie przedmiotów:

Świat i eksploracja:

Broń i walka:

Towarzysze i frakcje:


Zadania główne - opis przejścia

W tej sekcji poradnika przedstawiamy krok po kroku przejście głównego wątku fabularnego gry. Na każdej stronie znajdziesz ilustracje i wskazówki, które pozwolą ci ukończyć wszystkie misje.


Zadania Frakcyjne

Ten rozdział poświęcony jest misjom Frakcji. Łącznie w grze występują cztery główne frakcje, do których możesz dołączyć.

Kolektyw Wolnych Gwiazd

Ryujin Industries

Zjednoczone Kolonie

Karmazynowa flota


Misje poboczne

Wątek główny to dopiero początek, bo w galaktyce czeka jeszcze mnóstwo innych zadań i aktywności - tutaj opisujemy te z kategorii Różne, Misje oraz Drobne.

Różne

Nowa Atlantyda:

Nowa Atlantyda - Studnia:

Cydonia i Deimos:

Neon:

Akila:

Polvo:

układ Porrima:

Gagarin:

Układ Altair:

Układ Denebola:

Ourea:

stacja orbitalna Legowisko:

kasyno Almagest:

układ Ixyll:

Różne miejsca:

Zadania towarzyszy:

Drobne

Nowa Atlantyda:

Neon:

stacja Klinika:


Interfejs, porady, pytania i odpowiedzi

Interfejs różni się od tego, czy jesteś na powierzchni (innymi słowy: czy stoisz na nogach), czy pilotujesz statek w przestrzeni kosmicznej. Przyjrzyjmy się obu przypadkom, żeby wiedzieć, co mówią nam oznaczenia na ekranie.

Zacznijmy od interfejsu na powierzchni:

  1. Aktualny cel misji
  2. Pobliscy wrogowie - strzałki wskazują kierunek, w którym ich znajdziesz
  3. Stan tlenu i dwutlenku węgla. Tlen (O2) to odpowiednik energii - staminy - z innych gier. Może być on ograniczony przez dwutlenek węgla (CO2). Poziom CO2 wskazuje czerwona część paska. Jeśli jej nie ma, wszystko jest w porządku
  4. Aktualnie wybrana broń
  5. Zdrowie
  6. Stan amunicji

Teraz czas na interfejs przy pilotowaniu statku (rozwinięcia skrótów na ekranie znajdziesz poniżej):

  1. Aktualny przydział mocy do systemów (rozwinięcie skrótów nazw systemów znajdziesz poniżej)
  2. Moc możliwa do rozdysponowania pomiędzy systemami
  3. Stan gotowości pocisków balistycznych (ładuje się z czasem, a im większa przydzielona moc, tym szybciej)
  4. Stan gotowości rakiet (ładuje się z czasem, a im większa przydzielona moc, tym szybciej)
  5. Stan gotowości laserów (ładuje się z czasem, a im większa przydzielona moc, tym szybciej)
  6. Prędkość statku. Jeśli ustawisz ją w białym polu, uzyskasz najlepszą możliwą zwrotność
  7. Akceleracja, czyli przyspieszenie
  8. Celownik, którym ustalasz też kierunek lotu
  9. Pobliskie wrogie statki - strzałki wskazują kierunek, w którym je znajdziesz
  10. Aktualny cel misji
  11. Stan kadłuba i osłon

Co oznaczają skróty systemów:

  • LAS - pociski laserowe
  • BAL - pociski balistyczne
  • RKT - rakiety
  • SIL - silnik
  • OSŁ - osłony
  • GRW - skok grawitacyjny (potrzebny do dalekich podróży)

Pytania i odpowiedzi:


Porady i wskazówki

- Poziom O2 (biały półokrągły pasek w lewej dolnej części ekranu) to po prostu odpowiednik energii (staminy) z innych gier. Wyczerpuje się, kiedy biegasz, walczysz wręcz i skaczesz. Nagminny bieg przy zerowej ilości O2 spowoduje narastanie poziomu CO2 (czerwony pasek), co szkodzi twojej postaci, a w skrajnych przypadkach może nawet doprowadzić do śmierci.

- Bieg z dużym obciążeniem zwiększa zużycie O2.

- Po skończonej walce zawsze przeszukaj wszystkie ciała pokonanych wrogów. Nawet jeśli nie masz miejsca w ekwipunku, większość z nich ma przy sobie amunicję lub czasami apteczki czy cyfrychy.

- Jeśli skończyła ci się amunicja, nie oznacza to, że nie masz jej wcale. W grze jest mnóstwo rodzajów amunicji, więc poszukaj w ekwipunku broni, z której możesz strzelać.

- Tryb skanera pokazuje ci najkrótszą drogę do aktualnego celu misji. Po prostu spójrz na ziemię i szukaj strzałek!

- Tryb skanera jest też przydatny do przeczesywania lokacji w poszukiwaniu przedmiotów. Wszystkie przedmioty do wzięcia (lub takie, z którymi możesz wejść w interakcję) są podświetlone na niebiesko. Dotyczy to też ciał pokonanych wrogów.

- Systemy celownicze to jedna z najprzydatniejszych umiejętności dla miłośników pilotowania statków. Pozwala ona precyzyjnie namierzać konkretne systemy wrogich statków, co pozwala w przeciągu sekund wyłączyć im np. silnik. Zdolność tę znajdziesz w kategorii Techniczne.

- Jeśli nie możesz czegoś zrobić, prawdopodobnie nie masz wykupionej podstawowej umiejętności, która to umożliwia. W grze nie możesz np. skradać się, kraść czy używać plecaka odrzutowego, dopóki nie kupisz związanych z tym bazowych zdolności.

- Zmniejszenie zasilania statku pozwala ci uniknąć wykrycia przez wrogie okręty. To odpowiednik skradania, tylko że w statku.

- Pamiętaj, by przypisać bronie do menu szybkiego wyboru (menu Ulubione). „Ręczne” przełączanie się między bronią w ekwipunku jest bardzo niewygodne.

Zobacz także