Starfield - Rozbity bank
Misja szpiegowska na pokładzie Siren of the Stars.
Zadanie Rozbity bank w grze Starfield to rozbudowana misja z wątku Karmazynowej Floty. Zakradamy się na pokład statku pasażerskiego, aby zdobyć wrażliwe dla GalBanku informacje.
- Miejsce: statek pasażerski Siren of the Stars
- Lokalizacja: układ Aranae, orbita planety Aranae IV
- Typ: Frakcyjne
- Zleceniodawca: Brak (aktywowane automatycznie)
- Uwaga: należy pamiętać, że podczas wykonywania misji rozpracowywania Karmazynowej Floty można jedynie raz zaatakować cywilów ZK. Dwukrotne doprowadzenie do strat wśród postronnych osób spowoduje zerwaniem współpracy wojska z naszą postacią i wtrąceniem nas do więzienia.
Na tej stronie:
Wejście na pokład Siren of the Stars
Aby rozpocząć misję, udaj się do układu Aranae na orbitę planety Aranae IV. Będąc tam zadokuj na olbrzymim statku pasażerskim Siren of the Stars. Następnie idź korytarzem dla obsługi. Po drodze spotkasz kapitana Rokowa, który będzie wspierał cię w trakcie trwania misji. Zapytaj go również o Nagrodę Zbawcy Ziemi, aby ułatwić sobie jej zdobycie, co jest celem dodatkowym tej misji.
Nagroda Zbawcy Ziemi
Zanim przejdziemy dalej zajmiemy się zdobyciem nagrody. Idź do sali balowej i w jej górnej części porozmawiaj z Sheilą Holbrooke, aby dowiedzieć się gdzie ukryto nagrodę. Teraz musisz iść do ochmistrzyni przy sejfie. Kieruj się znacznikiem. Sejf znajduje się na górnym piętrze statku, niedaleko kajut pasażerskich. Ochmistrzyni zdradzi nam, że musimy najpierw zdobyć identyfikator, aby móc wziąć nagrodę.
Wróć do Sheili i wykorzystaj perswazję, aby wymusić na niej przekazanie ci identyfikatora. Gdy już będziesz go mieć, wróć do sejfu, otwórz drzwi ochronne przy pomocy komputera obok, podejdź do skrytki i zabierz jego zawartość.
Poszukiwania Larry’ego Dumbroskiego
Teraz zajmiemy się głównym zadaniem. Idź do sali balowej i porozmawiaj z biznesmenami. W końcu jeden z nich wyjawi nam, że Larry ma romans z Klaudią Swift, którą widziano na górnym pokładzie.
Idź w okolice sejfu oraz kajut pasażerskich. Na kanapie będzie siedzieć Klaudia. Przekonają ją perswazją lub łapówką, żeby wyjawiła nam kulisy ich układu z Larrym i niejakim Gabrielem Verą. Teraz musisz porozmawiać właśnie z tym drugim mężczyzną. Udaj się ponownie do sali balowej. W jej centralnym punkcie odnajdziesz Gabriela, który jednak nie będzie skory do rozmowy wśród innych ludzi.
Spotkaj się ponownie z Rokowem, który tym razem będzie w jednej z lóż sali balowej. Kapitan poleci nam wywołanie alarmu na pokładzie, aby móc porozmawiać z Gabrielem w jego kajucie. Idź do sterowni aparatury podtrzymującej życie. Wejdziesz do niej przez drzwi po lewej stronie sali balowej.
Przekonaj operatora (1), aby opuścił na moment swoje stanowisko. Następnie uzyskaj dostęp do zamkniętej strefy odpowiednio konfigurując komputer (2). Przejdź przez pancerne drzwi (3) i przestaw trzy przełączniki. Na statku uruchomi się alarm i wszyscy udadzą się do swoich kajut.
Idź do kajuty Very. Musisz wymusić na nim przekazanie informacji dotyczących Dumbroskiego. Podaj się za pirata lub agenta, aby zrobić na Gabrielu większe wrażenie. Możesz go również po prostu zabić, ale tego akurat nie polecamy, gdyż ochrona statku zacznie cię ścigać. Na koniec rozmowy otrzymamy tabliczkę będącą dowodem obciążającym Larry’ego.
Teraz idź do kajuty Dumbroskiego i zastrasz go. Pod wpływem dowodów, Larry przekaże nam kody dostępu do archiwów GalBanku w Nowej Atlantydzie. Możesz zabić Larry’ego, aby zrealizować cel opcjonalny, ale to może sprawić, że znajdziesz się w tarapatach. Po zdobyciu danych opuść okręt, wcześniej rozmawiając z Jewgienijem Rokowem.
Strzelanina w GalBanku
Teraz udaj się do Nowej Atlantydy na planecie Jemison. Skieruj się do siedziby GalBanku. Przekonaj strażnika, aby wpuścił cię do środka.
W archiwum najemnicy Ecliptic przygotowali na nas zasadzkę. Uważaj na wrogów na parterze (4) oraz na piętrze (5). Czeka cię sporo walki na blisko, więc warto korzystać ze strzelby. Po oczyszczeniu pomieszczenia skieruj się do wskazanego komputera i sprawdź w rejestrze folder poświęcony poszukiwanemu statkowi.
Zakończenie misji
Na koniec zadania wróć do bazy Karmazynowej Floty (Klucza) i poinformuj Delgado o sukcesie misji. Potem idź za Naevą i porozmawiaj z nią na temat Nagrody Zbawcy Ziemi, którą miałeś dla niej zdobyć. Możesz ją zatrzymać dla siebie okłamując kobietę. Wówczas zarobisz więcej pieniędzy. Możesz również ją oddać, aby uniknąć furii przestępczyni. Ostatni etap misji to powrót na okręt ZK Vigilance i zdanie raportu komandorowi oraz przekazanie zebranych dowodów porucznik Toft.
Następnie: Starfield - Najlepsi z najlepszych
Spis treści: Starfield - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Starfield - Echa przeszłości