Starfield - jaki jest silnik graficzny
Technologia napędzająca grę.
Silnik graficzny zajmuje się renderowaniem w czasie rzeczywistym obrazu, który widzimy na ekranie monitora lub telewizora. Od zastosowanej technologii zależy jakość grafiki i płynność animacji. Przykładami popularnych silników są Unreal Engine lub Unity. A z jakiego rozwiązania korzysta Starfield?
Silnik graficzny Starfield
Starfield wykorzystuje autorską technologię Bethesdy o nazwie Creation Engine 2. Jest to zmodernizowana i ulepszona wersja silnika Creation Engine znanego z Fallout 4 i Skyrim, ale opiera się na rozwiązaniach i technologiach, które „pamiętają” jeszcze czasy sprzed Morrowind. Mimo to, nowa wersja już na pierwszy rzut oka prezentuje się o wiele okazalej od poprzedniczki.
Creation Engine 2 charakteryzuje się wykorzystaniem technologii HAVOC do symulacji fizyki oraz Radiant AI, która odpowiada za zachowanie postaci niezależnych. Jest to bardzo modularny silnik, który pozwala na dodawanie i usuwanie dowolnych elementów i świetnie nadaje się do tworzenia gier RPG. Silnik jest też dobrze znany w środowisku moderów.
Niestety, mimo licznych usprawnień, Creation Engine 2 nie jest w stanie zapewnić tak pięknej grafiki jak inne rozwiązania dostępne na rynku, np. Unreal Engine 5 czy Decima. Silnik Bethesdy ma również nienajlepszą opinię w kwestii wydajności i spadków płynności animacji. Pozostaje liczyć, że twórcy poprawili ten aspekt w nowej iteracji silnika.
Zobacz także: