Starfield - Starcie
Ostateczna walka Napastników i Wyznawców.
Podczas eksploracji miasta Neon w Starfield możemy przyłączyć się do gangu Napastników, który znajduje się w trudnym położeniu po wyparciu przez psychopatycznych Wyznawców. Przywódca grupy - Briggs - uważa, że grupa jest teraz gotowa do ostatecznej konfrontacji z przeciwnikami, a my otrzymujemy zadanie odwrócenia uwagi wroga - misja poboczna Starcie.
- Miejsce: Neon, Zęza
- Lokalizacja: układ Volii, planeta Volii Alfa
- Typ: Różne
- Zleceniodawca: Brak (aktywowane automatycznie)
- Uwaga: to zadanie jest częścią dłuższego cyklu misji, podczas którego zostaniemy wciągnięci w wojnę gangów miasta Neon - poprzednie zlecenie z tego cyklu: Pokaz siły.
Na tej stronie:
- Początek misji i cel opcjonalny - zdobądź pancerze
- Oczyść kryjówki wyznawców
- Pokonaj wyznawców
- Zakończenie alternatywne
Początek misji i cel opcjonalny - zdobądź pancerze
Zaczynamy w biurze Briggsa, od razu po zakończeniu poprzedniego zadania. Jeśli chcemy, możemy od razu porozmawiać z Vogalem i wcielić plan w życie. Alternatywnie możemy jednak udać się do sklepu Jamesa Newilla - znanego z misji pobocznej Wszyscy za jednego - i spróbować przekonać go, aby dostarczył Napastnikom pancerze.
Podczas rozmowy podejmujemy wątek pancerzy. Początkowo James będzie niechętny, ale zwracamy mu uwagę, że jeśli Napastnicy nie wyrównają szans, to Wyznawcy przejmą kontrolę nad dzielnicą. Po tym argumencie sklepikarz zgodzi się sprzedać grupie pancerze za 8 tysięcy kredytów. Możemy też spróbować perswazji, aby zbić cenę do 5 tysięcy kredytów. Po dobiciu targu wracamy do Vogala i rozpoczynamy atak.
Oczyść kryjówki wyznawców
Wszystkie trzy grupy przeciwników znajdują się w dzielnicy Górna Platforma. Możemy rozprawić się z nimi siłowo - uważając za prośbą Briggsa na cywilów - albo jeśli nie rozpoczęliśmy ataku, to z dwiema grupami (przy magazynie i przy windzie) możemy spróbować perswazji, aby odeszli bez rozlewu krwi. Przy ostatniej grupie czeka na nas jednak pewien wybór.
Po podejściu do ostatniej grupy, koło baru z Chunksami, zagadnie nas Holt, który jest przywódcą Wyznawców. Jeśli zgodzimy się go wysłuchać, to zaproponuje nam zdradzenie Napastników i zabicie przywódców gangu. Odmowa i tak doprowadzi do walki z Holtem i jego ludźmi. Zależnie od podjętej decyzji, przechodzimy do ostatniej fazy zadania.
Pokonaj wyznawców
Po pokonaniu wszystkich trzech grup wyznawców udajemy się za znacznikiem w okolice magazynu, gdzie rozmawiamy z Andreą, Vogalem i na końcu z Briggsem. Dostajemy wybór zaatakowania magazynu całą drużyną lub zajęcia się niedobitkami samemu. W środku nie ma wielu wrogów i bez problemu powinniśmy sobie poradzić w pojedynkę.
Po pokonaniu wszystkich wrogów w środku pojawi się Owen Dexler - przywódca Ochrony Neonu. Złoży on Briggsowi i jego ekipie „propozycję nie do odrzucenia” - gang Napastników zostaje rozwiązany, a wszyscy członkowie dołączą do oddziałów Ochrony. Rozmawiamy najpierw z Dexlerem, a potem z Briggsem, którego przekonujemy by skorzystał z oferty. Na tym zadanie zakończy się, a my dostaniemy 10 tys. kredytów.
Zakończenie alternatywne
Jeśli podczas drugiego etapu zadania zgodziliśmy się na propozycję Holta aby zdradzić Napastników, to czeka na nas alternatywne rozwiązanie zadania. W takim wypadku po prostu udajemy się do baru Madame Sauvage i zabijamy wszystkich członków gangu - Briggsa, Andreę, Vogala i Hatchet.
Za takie rozwiązanie sprawy otrzymamy sześć tysięcy kredytów, specjalną broń Zamiatacz uliczny, a do tego przy każdym z członków Napastników znajdziemy dodatkowo po jednej nietypowej broni - Nagrobek, Pistolet ze starej ziemi, Wakizashi i Przesilenie. Na tym zadanie zakończy się.
Następnie: Starfield - Goły metal
Spis treści: Starfield - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Starfield - Pokaz siły