Starfield - Stare śmieci
Drugie zadanie fabularne od Loży i poszukiwanie kolejnego artefaktu.
Zadanie główne Stare śmieci w Starfield aktywuje się automatycznie, gdy zakończysz misję Mały krok. W siedzibie Loży musisz porozmawiać z Sarą Morgan.
Na tej stronie:
Przygotowania - Nowa kwatera w Loży
Zanim wyjdziesz z budynku, koniecznie porozmawiaj z Noel. Załatwi ci kwaterę, w której możesz się zatrzymać i przechowywać swoje rzeczy.
Porozmawiaj także z robotem Vasco. Możesz zwerbować go do załogi statku oraz rozpoczniesz drobne zadanie, związane z zakładaniem baz na obcych planetach. Na czas tej misji nie może jednak być twoim towarzyszem zamiast Sary.
Udaj się do pobliskiego budynku wraz z Sarą - dopóki to zadanie jest aktywne, jesteś zmuszony z nią współpracować. Porozmawiaj z Johnem Tualą, jednak uważaj - będzie chciał cię zwerbować do Gwardii, co jest jednoznaczne z przyłączeniem się do jednej z wielu frakcji. Możesz chcieć poczekać z decyzją - Tuala będzie czekał z propozycją.
Podróż do Cydonii
Otwórz mapę i kliknij na swój statek, by od razu się do niego przenieść - cel znajduje się bowiem na innej planecie. Leć do układu Sol, wybierz planetę Mars i miasto Cydonia.
Idź do baru - pierwsze przejście na prawo - i porozmawiaj z barmanem. Za informacje musisz uiścić opłatę, chyba że powiedzie ci się Perswazja (wymagana odblokowana umiejętność). Sara pomoże ci zbić cenę za informacje z 2500 do 1000 kredytów.
Jeśli nie masz nawet tyle, idąc głównym korytarzem w dół napotkasz handlarza, u którego możesz coś zostawić. Druga opcja, to skorzystanie z terminalu z dodatkowymi zleceniami, które nie są jednak zadaniami fabularnymi. W tym celu skorzystaj z terminalu Tablica Misji przy wejściu do baru. Takie komputery znajdziesz w wielu ważnych miejscach.
Podróż na Wenus i Księżyc
Udaj się teraz na Wenus w tym samym układzie. Gdy dotrzesz na miejsce musisz uniknąć wrogich statków. Skręć za asteroidę i leć w stronę anteny (1) - musisz znaleźć się w odległości 500m od niej, by móc wejść w interakcję.
Swoim domyślnym statkiem nie masz praktycznie szans w starciu z trzema statkami wroga. By podlecieć do anteny niezauważenie, wyłącz systemy (2) odbierając z nich energię. Pozostaw jedynie dwie lub maksymalnie trzy kreski na SIL, co odpowiada silnikom. Teraz znasz kolejny cel.
Księżyc ziemi i stacja orbitalna
Leć do stacji orbitującej wokół Księżyca. Aktywuj obieranie celu, by wyświetlić dodatkowe opcje po zaznaczeniu stacji, jakimi jest w tym przypadku Dokowanie. Teraz możesz wejść na pokład.
Dobrze, jeśli posiadasz sporo amunicji - czeka cię tu starcie z wieloma wrogami. Przeszukuj także ich ciała i szafki, by znaleźć przydatne przedmioty. W ostateczności będziesz zmuszony do walki bronią białą.
Teoretycznie możesz uniknąć ostatniego starcia z silnymi wrogami. Musisz wejść na pokład zawieszonego statku, wewnątrz którego znajduje się Tabliczka Gwardzisty Moary, ujawniająca jego lokalizację.
Neptun i statek Moary
Na orbicie Neptuna zlokalizujesz nieruchomy statek. Gdy do niego podlecisz, zamieni się we wrogi pojazd. Ostrzelaj go (nie zapomnij wcześniej reaktywować systemów ofensywnych) do poziomu zniszczenia, a będziesz mógł w nim zadokować i wejść na pokład.
Tu również czeka na ciebie kilku przeciwników - musisz wyeliminować wszystkich. Przy jednym z nich znajdziesz klucz. Wejdź teraz do kokpitu i pogadaz z Moarą.
Co ważne - możesz zrekrutować Moara do swojej załogi. Zabierz artefakt wiszący przy szybkie czołowej i wracaj do Loży w Nowej Atlantydzie. Gdy przekażesz artefakt, zadanie zakończy się. Sara może ci towarzyszyć dalej lub możesz ją na tą chwilę odprawić. Z tego miejsca możesz rozpocząć jedno z trzech zadań, które pojawią się w twoim dzienniku - najlepiej rozpocząć od Puste gniazdo, bowiem towarzysz do tego zadania i główny kontakt znajdują się w pokoju obok.
Następnie: Starfield - Puste gniazdo
Spis treści: Starfield - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Starfield - Mały krok