Starfield wystarczy kupić raz, by grać na PC i Xbox Series X/S
Miły gest ze strony twórców i ułatwienie dla moderów.
Starfield to obok Baldur's Gate 3 jedna z najbardziej wyczekiwanych premier tego roku. Jeżeli nie możecie się zdecydować, czy zagrać w 60 FPS na PC, czy w 30 FPS na konsolach, to mamy dobre wieści.
Internauci zauważyli, że w opisie Starfield w sklepie Microsoftu pojawiła się wzmianka o funkcji Play Anywhere. Oznacza to, że kupując Starfield na PC, dostaniemy dodatkową kopię na Xbox Series X/S i vice versa. Powinno to ucieszyć zwłaszcza osoby, które nie chcą opłacać subskrypcji Game Pass Ultimate. Opcja dotyczy też wydań fizycznych na PC, ponieważ w pudełkach na tej platformie nie znajdziemy płyty, tylko kod do zrealizowania w cyfrowym sklepie Microsoftu.
Co więcej, Starfield wspiera też Xbox cloud saves, czyli funkcję zapisu w chmurze, która pozwala na bezproblemowe kontynuowanie rozgrywki z PC na konsoli i z konsoli na PC w dowolnym momencie. Choć obie funkcje nie są żadną nowością na platformach Microsoftu, to nadal niewielu deweloperów decyduje się na ich implementacje w swoich produkcjach.
To znakomite wieści nie tylko dla posiadaczy obu systemów, ale też dla moderów - oraz przyszłych moderów - chcących tworzyć modyfikacje dla wersji konsolowych gry. W przypadku Skyrim czy Fallout 4 trzeba było dokupić dodatkową kopię gry na PC (lub pobrać tytuły w ramach subskrypcji Game Pass), by móc stworzyć mody działające na konsolach. Powodem jest edytor Creation Kit, który dostępny jest wyłącznie na PC i wymaga posiadania na dysku plików modyfikowanej gry.
Dzięki funkcji Play Anywhere można będzie bez problemu zainstalować Starfield jednocześnie na PC i na konsoli, natomiast zapisy w chmurze pomogą w testach naszych modów, które chcemy udostępnić na Xboksach. Dla przeciętnego gracza otwiera to dodatkowe możliwości, jak możliwość tłumaczenia, a nawet dodawania jako prywatne modów, które nie są dostępne na konsolach.