Startują zamknięte testy beta oczekiwanego Escape from Tarkov
Jest też nowa mapa.
Studio Battlestate Games poinformowało zgodnie z czerwcową zapowiedzią, że rozpoczęły się zamknięte testy beta strzelanki Escape from Tarkov, łączącej elementy gatunków FPS i MMO.
Tym samym do zabawy przystąpić mogą już osoby kupujące na oficjalnej stronie pakiety „standardowe”, za 35 euro (ok. 149 zł). Dotychczas, aby dołączyć do alphy, trzeba było wydać znacznie większe pieniądze - 58 euro (ok. 247 zł) za 50 procent szansy na zaproszenie.
Przejście do fazy zamkniętej bety oznacza oczywiście także sporą aktualizację. Uczestnicy sprawdzą między innymi pierwszą część „największej mapy w grze”, czyli Shoreline.
Do tego zmiany w balansie istniejących lokacji oraz nowe miejsca do eksploracji, więcej przedmiotów, lekarstw i wyposażenia, rozszerzony arsenał (o pistolet maszynowy MP5) i gadżety do broni, czy też ogólny czat dla osób poszukujących kompanów.
Pewne kontrowersje budzi system ubezpieczeń, przypominający nieco rozwiązanie z EVE Online - wykorzystując wirtualną walutę, gracze mogą chronić ekwipunek, zwiększając szansę na odzyskanie wyposażenia po śmierci.
Wprowadzenie balansu ekonomicznego sprawia natomiast, że przedmioty zostają udostępnione na rynku wymiany oraz w łupach do zdobycia w oparciu o ich popularność i rzadkość, a więc gracze będą poniekąd sami kreowali rynek i wpływali na ceny.
Ważną zmianą jest także zniesienie embarga na materiały z gry. Wszyscy zainteresowani mogą teraz swobodnie nagrywać filmiki czy streamować rozgrywkę na żywo.
Escape from Tarkov to realistyczna strzelanka z zacięciem survivalowym. Wcielamy się w najemnika uwięzionego w tytułowym mieście z regionu Norvinsk. W obszarach zrujnowanej metropolii wykonujemy różnorodne misje. Możemy wybrać tryb gry offline lub scenariusze z szansą na spotkanie innych graczy.
Kolejne „wypady” przekładają się na coraz to lepsze wyposażenie naszej postaci - o ile przeżyjemy. Fani mogą personalizować ekwipunek, tworząc niemal nieograniczone, choć realistyczne kombinacje. Broń podlega nie tylko opcjom dostosowywania, ale także traci swoje właściwości - w zależności od częstotliwości użytkowana.
Produkcja dostępna jest tylko na PC. Data premiery pełnej wersji nie jest znana.