Skip to main content

Stationeers od twórcy DayZ opowie o zarządzaniu stacją kosmiczną

W stylu Space Station 13.

Dean Hall - twórca DayZ - i jego studio RocketWerkz pracują nad Stationeers, symulatorem bazy kosmicznej i „duchowym następcą” klasycznego Space Station 13 z 2003 roku.

Gracz zajmie się budową i zarządzeniem obiektem, samotnie lub w kooperacji ze znajomymi. Zadbamy o złożone systemy atmosferyczne, elektryczne, medyczne, generujące żywność czy grawitację i tak dalej.

Produkcja powinna zadebiutować już wkrótce na PC, oczywiście w programie Early Access na Steamie. Stationeers to poboczny projekt RocketWerkz, rozwijany przez sześć osób. Pozostali deweloperzy - ponad 30 - zajmuje się większą, tajemniczą grą sieciową.

- Po DayZ nie sądziłem, że jeszcze kiedyś wydam grę we Wczesnym Dostępie - mówi Dean Hall w rozmowie z Eurogamerem na imprezie EGX Rezzed. - Ale rozmawiałem dużo z Tynanem Sylvesterem [twórca RimWorld - dop. red.] oraz Felipe [Falanghą - twórca Kerbal Space Program] i zdałem sobie sprawę, że KSP byłoby całkiem inne, gdyby powstało za zamkniętymi drzwiami.

- Uważam, że sporo moich pomysłów jest do niczego, więc rozwój wraz ze społecznością pozwala je także filtrować - dodaje.

Poniżej znaleźć można kilka screenów:

- Nie wiemy jak gra sobie poradzi - mówi Hall. - Myślimy, że sprzeda się co najmniej 20 tysięcy egzemplarzy. Zamknięte testy trwają od ponad miesiąca, teraz czas na zaproszenie większej liczby graczy.

Darmowe i rozwijane przez fanów Space Station 13 to sieciowa produkcja o podobnych założeniach - grupa osób w kooperacji otrzymuje określone role i stara się zadbać o sprawne działanie stacji kosmicznej.

Zobacz także