Steam Deck ma problem z dryfującymi analogami. Valve musiało wydać patch
Chodzi wyłącznie o oprogramowanie?
Już kilka dni po premierze Steam Deck, nabywcy nowej konsoli Valve zaczęli zgłaszać przypadki tzw. dryfowania analogów. Okazało się jednak, że problem występuje na płaszczyźnie oprogramowania, więc producent wydał odpowiednią aktualizację.
Przypomnijmy, że dryfowanie to sytuacja, w której konsoli „wydaje się”, że ruszamy analogiem, mimo że jest w pozycji neutralnej. Z problemem mierzy się wiele współczesnych kontrolerów, choć najgłośniejsze przypadki ostatnich lat dotyczyły Joy-Conów od Nintendo Switch.
Na Reddicie powstały już dwa spore wątki dotyczące dryfowania na Steam Decku, wraz z nagraniami służącymi jako dowody.
Według Valve problem nie jest jednak poważny, a do naprawy wystarczy pobranie nowej aktualizacji systemowej.
„Szybka informacja odnośnie analogów Steam Deck” - napisał na Twitterze Lawrence Yang, projektant w Valve. „Nasz zespół przyjrzał się zgłaszanym kłopotom i okazało się, że było to po prostu cofnięcie martwej strefy spowodowane niedawną aktualizacją. Wydaliśmy właśnie poprawkę, by wyeliminować bug, więc upewnijcie się, że konsola jest zaktualizowana”.