Steam odpowiada na krytykę deweloperów i poprawia system rekomendacji gier
Algorytm powinien być mocniej zrównoważony.
Kilka dni temu Valve wprowadziło zmiany do systemu rekomendacji Steam, co jednak nie spodobało się niezależnym deweloperom, którzy twierdzili, że powstające projekty są mniej widoczne. Firma odpowiedziała na krytykę i zapowiedziała ulepszenia.
We wpisie na forum dostępnym tylko dla twórców gier prowadzący sklep wyjaśnili, że celem niedawnych modyfikacji było, aby dział „Podobne tytuły” w większym stopniu skupiał się na nowowydanych produkcjach, a nie pozycjach, które jeszcze się nie ukazały.
Valve podkreśla jednak, że chce, by gracze nadal mogli odkrywać i dodawać do list życzeń powstające projekty. W związku z tym firma wprowadziła kolejne zmiany, choć na razie w ramach eksperymentu i tylko dla 20 procent użytkowników.
Wspomniany dział zaprezentuje losowo wybrane produkcje, które są podobne do przeglądanej w danym momencie pozycji, przy czym nie zabraknie kilku jeszcze niewydanych. Natomiast po kliknięciu przycisku „Zobacz wszystko” otworzy się podstrona podzielona na sekcje z bestsellerami, nadchodzącymi tytułami oraz grami, które dopiero się ukazały.
Deweloper Thomas Altenburger, który poprzednie modyfikacje określił mianem „katastrofy”, twierdzi, że jest za wcześnie, by ocenić konsekwencje kolejnych. Na Twitterze zwrócił jednak uwagę, że udało się podnieść wyświetlenia powstających projektów, co z kolei przełożyło się na częstsze dodawanie ich do list życzeń.
Zaznaczył jednocześnie, że zmieniony system rekomendacji ma wciąż wady. Przykładowo promuje przede wszystkim gry cieszące się i tak dużą popularnością, ignorując produkcje, które nie cieszą się zbyt dużym zainteresowaniem.
Valve obiecuje jednak, że będzie monitorowało sytuacje i w razie potrzeb wprowadzi kolejne modyfikacje do algorytmu.
Źródło: PC Gamer
Następnie: Park Jurajski odtworzony na silniku CryEngine przez fana - projekt dostępny dla wszystkich