Skip to main content

Steam w 2017 roku wygenerował 4,3 miliarda dolarów przychodów - uważa SteamSpy

Połowa kwoty to zasługa 100 gier.

W ubiegłym roku przychody wygenerowane przez platformę Steam wyniosły 4,3 miliarda dolarów - wynika z informacji zaprezentowanych przez Siergieja Galionkina, właściciela i twórcy serwisu SteamSpy.

Wspomniana witryna zajmuje się analizowaniem bazy danych cyfrowego sklepu, opierając się na dostępnych publicznie detalach na temat użytkowników oraz gier. Należy jednak pamiętać, że dane gromadzone przez portal nie są w stu procentach dokładne.

Galionkin podczas wystąpienia zorganizowanego na trwającym Game Developers Conference stwierdził, że 2017 rok był najlepszym w historii Steama - przychody platformy wyniosły wówczas 4,3 miliarda dolarów (dzięki, PC Gamer).

Warto zaznaczyć, że za wygenerowanie połowy kwoty odpowiada podobno jedynie sto najlepiej sprzedających się gier. To zaledwie pół procent wszystkich tytułów dostępnych w usłudze. Obecnie sklep oferuje ponad 21 tysięcy produkcji, z czego 7,6 tysięcy ukazało się w ubiegłym roku.

Miniony rok był najlepszym w historii platformy Steam

Pod uwagę nie wzięto jednak dokonanych refundacji, nie uwzględniono też sum pochodzących z DLC oraz transakcji cyfrowych. Przedstawione dane są więc niepełne - można spodziewać się, że mikropłatności z Dota 2 stanowiły dużą część osiągniętych przychodów.

Galionkin ujawnił również listę 20 gier, które podobno w minionym roku sprzedawały się najlepiej oraz wygenerowały najwyższe przychody. Na czele stawki są PUBG (27,795 miliona egzemplarzy i 600 milionów dolarów), Counter-Strike: Global Offensive (12,537 miliona kopii i 120 milionów dolarów) i GTA 5 (3,462 miliona sztuk i 83 milionów dolarów).

W zestawieniu znalazł się także Wiedźmin 3: Dziki Gon, który uplasował się na szóstej pozycji. Produkcja studia CD Projekt Red znalazła rzekomo 1,895 miliona nabywców, przynosząc polskiemu zespołowi 38 milionów dolarów przychodu.

Poniżej lista 20 najlepiej sprzedających się gier na Steamie w 2017 roku:

  1. PUBG - 27,795 milionów sprzedanych egzemplarzy i 600 milionów dolarów przychodu
  2. Counter-Strike: Global Offensive - 12,537 milionów sprzedanych egzemplarzy i 120 milionów dolarów przychodu
  3. Grand Theft Auto 5 - 3,462 milionów sprzedanych egzemplarzy i 83 milionów dolarów przychodu
  4. Call of Duty: WW2 - 840 tysiące sprzedanych egzemplarzy i 41 milionów dolarów przychodu
  5. Civilization 6 - 1,134 milionów sprzedanych egzemplarzy i 39 milionów dolarów przychodu
  6. Wiedźmin 3: Dziki Gon - 1,895 milionów sprzedanych egzemplarzy i 38 milionów dolarów przychodu
  7. Divinity: Original Sin 2 - 1,004 miliona sprzedanych egzemplarzy i 37 milionów dolarów przychodu
  8. Ghost Recon Wildlands - 820 tysiące sprzedanych egzemplarzy i 33 milionów dolarów przychodu
  9. Total War: Warhammer 2 - 643 tysiące sprzedanych egzemplarzy i 32 miliony dolarów przychodu
  10. Śródziemie: Cień Wojny - 697 tysięcy sprzedanych egzemplarzy i 31 milionów dolarów przychodu
  11. Rainbow Six Siege - 2,958 milionów sprzedanych egzemplarzy i 30 milionów dolarów przychodu
  12. Nier: Automata - 668 tysięcy sprzedanych egzemplarzy i 29 milionów dolarów przychodu
  13. ARK: Survival Evolved - 1,529 milionów sprzedanych egzemplarzy i 28 milionów dolarów przychodu
  14. For Honor - 587 tysięcy sprzedanych egzemplarzy i 26 milionów dolarów przychodu
  15. Assassin's Creed Origins - 607 tysięcy sprzedanych egzemplarzy i 25 milionów dolarów przychodu
  16. Resident Evil 7 - 545 tysięcy sprzedanych egzemplarzy i 24 miliony dolarów przychodów
  17. Dark Souls 3 - 1,023 miliona sprzedanych egzemplarzy i 24 miliony dolarów przychodów
  18. Rocket League - 1,818 miliona sprzedanych egzemplarzy i 23 miliony dolarów przychodów
  19. Football Manager 2018 - 590 tysięcy sprzedanych egzemplarzy i 23 miliony dolarów przychodów
  20. Cuphead - 1,336 miliona sprzedanych egzemplarzy i 22 miliony dolarów przychodów

Oficjalne dane na temat sprzedaży samych gier, jak i ogólnych wyników osiąganych przez Steam, nie są dostępne. To efekt stosowanej przez Valve polityki - firma nie ujawnia jakichkolwiek informacji na temat swojego cyfrowego sklepu.

Zobacz także