Steam w liczbach - w ubiegłym roku gracze pobrali ponad 25 eksabajtów danych
Valve podsumowuje minione dwanaście miesięcy.
- Valve podsumowało 2020 rok na Steamie
- O ponad połowę zwiększył się łączny czas spędzony przez graczy na rozgrywce
Valve opublikowało podsumowanie 2020 roku na Steamie, prezentując interesujące statystyki związane z funkcjonowaniem platformy.
Okazuje się, że w minionych dwunastu miesiącach do użytkowników sklepu dostarczono w sumie 25,2 eksabajtów danych. Warto podkreślić, że 1 eksabajt to równowartość 1000 petabajtów. Szczególnie wzmożony ruch sieciowy zaobserwowano w okresie premiery Cyberpunk 2077 - wówczas udostępniono 52 terabajtów
.Ponadto w 2020 roku średnia miesięczna liczba aktywnych graczy na Steamie wynosiła 120 milionów, a wszyscy na rozgrywce spędzili łącznie 31,3 miliarda godzin, co jest wzrostem o 50,7 procent względem poprzedniego roku.
Inne warte uwagi statystyki:
- 62,2 mln aktywnych użytkowników każdego dnia;
- 24,8 mln najwięcej graczy jednocześnie;
- 2,6 mln nowych kupujących miesięcznie;
- kupiono o 21,4 procent więcej gier niż w 2019 roku;
- liczba osób grających w produkcje wirtualnej rzeczywistości zwiększyła się o 1,7 mln;
- przychody ze sprzedaży gier VR wzrosły o 71 proc. (32 proc. bez uwzględnienia Half-Life: Alyx);
- użytkownicy rozegrali łącznie 104 mln sesji z tytułami VR na Steamie, a każda trwała średnio 32 minuty;
- łączny czas zabawy w grach wirtualnej rzeczywistości wydłużył się o 30 proc.;
- w 2020 roku 46,6 mln użytkowników Steama używało padów, a w sumie rozegrano 1,68 mld sesji z użyciem kontrolerów (wzrost o 66,6 proc.), z czego 452 mln w tytułach wykorzystujących tak zwane Steam Input, które automatycznie dostosowuje sterowanie do posiadanego sprzętu;
- w trakcie wiosennej edycji festiwalu gier włączono 600 tysięcy wersji demo nowych tytułów, w czasie letniej 3,1 mln, a jesiennej 5,1 mln;
- 15,5 mln użytkowników wzięło udział w programie lojalnościowym Steam, wydając zgromadzone punkty na 99 mln nagród;
- w ramach programu lojalnościowego, 2 mln użytkowników przyznało pomocnym graczom 7 mln nagród społeczności.
Przedstawiono także plany na 2021 rok. Valve zamierza uruchomić chińską wersję Steama, uprościć proces kupowania i instalowania gier, odświeżyć aplikację mobilną i logowanie, rozbudować program lojalnościowy i poprawić kompatybilność tytułów z systemem Linux.