Steam wprowadza zmiany w season passach. Twórcy muszą precyzyjniej określać ich zawartość
Opis karnetu musi dokładnie informować, co kupujemy.
Valve zaktualizowało regulamin Steama o nowe wytyczne dotyczące publikacji season passów, czyli popularnych przepustek dających dostęp do wszystkich DLC wypuszczanych do danej gry. Od teraz twórcy gier będą musieli znacznie precyzyjniej informować m.in. do jakiej dokładnie zawartości da graczom dostęp karnet oraz kiedy można spodziewać się premier dodatków.
Jak informuje serwis PCGamesN, cytując nową wersję podręcznika Steam dla wydawców, przede wszystkim Valve wprowadziło jednolitą definicję season passa, która określa karnet następująco: „możliwe do zakupu DLC z obietnicą dostarczenia w przyszłości kupującym nowej zawartości w postaci osobnych rozszerzeń DLC lub dodatkowej zawartości do odblokowania w podstawowej grze”.
Jednocześnie przepustki sezonowe otrzymają osobną kartę produktu na Steamie, na których twórcy bądź wydawcy będą musieli wprowadzić pełne dane na temat zawartości karnetu, obejmujące m.in. dokładne informacje o wszystkich planowanych elementach zestawu oraz datach, kiedy gracze mogą spodziewać się publikacji nowej zawartości. „Jeśli nie jesteś gotowy, aby dokładnie przedstawić zawartość wprowadzaną przez każde DLC, oraz kiedy dane DLC będzie gotowe do premiery, to nie powinieneś sprzedawać przepustki sezonowej na Steamie” - czytamy w regulaminie.
Valve nie każe jednak wydawcom przedstawiać bardzo precyzyjnych dat premiery dodatków. Akceptowalne są także m.in. formaty z miesiącem i rokiem, np. „Premiera: Marzec 2025”, albo porą roku i rokiem, np. „Premiera: Jesień 2025”. Jednocześnie regulamin przewiduje, że wydawcy mają możliwość jednokrotnego przełożenia premiery wspomnianego w opisie season passa dodatku i to nie później, niż na trzy miesiące od pierwotnej daty. W przeciwnym wypadku Valve zastrzega sobie prawo do wycofania przepustki ze sprzedaży, zwrócenia kupującym różnicy w cenie opóźnionego DLC lub zaoferowania im możliwości pełnego zwrotu karnetu.
„Aby przygotować politykę zwrotów przepustki sezonowej, wartość każdego zawartego w niej DLC będzie musiała zostać przedyskutowana z Valve” - zaznacza także firma. Ponieważ nowy regulamin został już opublikowany, to zawarte w nim zmiany weszły w życie natychmiast. Zapewne nie będzie to oznaczało zmian w dostępnych już w sprzedaży przepustkach sezonowych, ale wydawcy przyszłych gier będą musieli uwzględnić opisane wyżej zasady nowego regulaminu.