Steam wymusi pokazywanie screenów z gry na stronie produktu
Koniec z ilustracjami.
Valve szykuje aktualizację „Discovery Update 2.0” na Steamie. Jedną z najważniejszych zmian będzie wymóg umieszczania na stronie produktu prawdziwych screenów z gry, a nie grafik koncepcyjnych czy innych ilustracji.
„W przeszłości nie byliśmy wystarczająco precyzyjni we wskazówkach dotyczących screenshotów, więc chcemy wykorzystać tę okazję do wyjaśnienia kilku zasad” - napisano w komunikacie do sprzedających.
Valve sugeruje, że jeśli w galerii na stronie produktu znajdują się obrazki bez większego związku z tym, co widzimy na ekranie podczas zabawy, może to utrudnić konsumentowi zrozumienie, co kupuje.
„Dodatkowo, zamierzamy pokazywać screeny także w innych miejscach, więc muszą dobrze reprezentować grę” - napisano dalej, sugerując szersze przeprojektowanie sklepu.
Twórcy są proszeni o omijanie grafik koncepcyjnych, pre-renderowanych ujęć z przerywników, obrazków z nagrodami, informacji marketingowych w formie ilustracji czy pisemnych opisów. Kupujący mają widzieć to, co zobaczą na ekranie już podczas zabawy.
Valve przyznaje, że samo nie zawsze przestrzegało takich reguł. „Dota 2 to przykład sytuacji, w której sami jesteśmy winni. Trwa proces aktualizowania karty produktu o screeny, które zastąpią grafiki” - przyznaje firma z Seattle.
Tym samym właściciel Steama odpowiada na powracające co jakiś czas kontrowersje związane z ilustracjami na stronie produktu. Ostatnio głośno było w sprawie No Man's Sky - w galerii widniały obrazki, o które trudno w grze.
Na aktualizację „Discovery Update 2.0” trochę poczekamy. Valve spodziewa się, że prace zajmą jeszcze „kilka tygodni”.