Stellar Blade - Sygnał Alfa
Wyprawa do Macierzy 11.
Po zdobyciu kolejnego hiperogniwa dla Orcala w grze Stellar Blade, Eve i jej towarzysze w końcu poznali miejsce ukrycia się potężnego Alfa Nayitiba. Aby go pokonać, udają się do odległych ruin znanych jako Macierz 11.
Na tej stronie:
- Zamknięty peron
- Wysypisko
- Zajezdnia
- Podziemne kanały
- Zgniły labirynt
- Tymczasowa zbrojownia
- Cmentarz pociągów
Zamknięty peron
Po spotkaniu z Orcalem udajemy się na lądowisko i rozmawiamy z Adamem, który zabierze nas do nowego obszaru. Aktywujemy obóz na dachu zrujnowanego parkingu i zeskakujemy po stercie gruzu poza budynek, po czym wchodzimy do stacji metra widocznej przed nami i zjeżdżamy windą na dół. Niszczymy deski blokujące przejście, a następnie przechodzimy dalej.
Początkowo przechodzimy przez kolejne porzucone wagony metra i zniszczone platformy, aż dotrzemy do zamkniętych drzwi. Otwieramy je i przechodzimy dalej. Uruchomi się scenka przerywnikowa, podczas której okaże się, że spotkanie chwilę wcześniej Czaszniki mogą łączyć się z leżącymi dookoła zwłokami, tworząc silnego mutanta. Po jego pokonaniu pamiętajmy, że musimy jeszcze zabić Czasznika, zanim przyczepi się do kolejnego ciała.
Po uporaniu się z wrogiem podążamy dalej tunelem. Uważamy na znajdujące się tam Czaszniki - warto je zabić jak najszybciej, zanim podczepią się do ciał. Następnie wchodzimy do zabarykadowanego wagonu metra. Dalsze przejście będzie nam blokować potwór przyczepiony do ściany - jeśli podejdziemy zbyt blisko, to zacznie pluć na nas kwasem. Należy wykorzystać broń dystansową oraz znajdujące się w wagonie beczki, aby uporać się z nim z bezpiecznej odległości.
Idziemy do końca tunelu, aż drzwi po lewej stronie wyważy przeciwnik. Zabijamy go, po czym wchodzimy do otwartego teraz przejścia. Zjeżdżamy drabiną na dół, regenerujemy zdrowie przy obozie i kontynuujemy wąskim tunelem. Uważamy na wagonik, który zacznie toczyć się w naszą stronę, gdy podejdziemy zbyt blisko. Uciekamy przed nim do tunelu, z którego wyszliśmy. Wagon wbije się w ścianę - przechodząc przez niego będziemy mogli iść dalej. Po przejściu przez krótki tunel trafimy do nowego obszaru.
Wysypisko
Zanim zaczniemy dokładniej rozglądać się po obszarze, będziemy musieli najpierw dotrzeć do końca tunelu i przeszukać zwłoki żołnierza - otrzymamy kod otwarcia skrzynki, który przyda nam się za chwilę. Po dotarciu na Wysypisko naszym pierwszym celem będzie znalezienie ogniwa fuzyjnego do zasilenia drzwi. Przeskakujemy przez barierki i walczymy z przeciwnikami.
Otwieramy wrota panelem kontrolnym na ścianie i wchodzimy do kolejnego pomieszczenia. Pokonujemy wszystkich przeciwników wewnątrz, po czym otwieramy znajdującą się tam skrzynię za pomocą kodu, który wcześniej zdobyliśmy przy zwłokach żołnierza. Otrzymamy ogniwo fuzyjne, z którym wracamy do poprzedniego pomieszczenia.
Odblokuje się winda po prawej stronie, którą będziemy mogli wjechać na górę. Umieszczamy zdobyty przedmiot w generatorze obok zamkniętych drzwi, dzięki czemu te się otworzą. Przechodzimy przez otwarte teraz przejście i idziemy dalej. Podążamy tunelem i walczymy z napotkanymi wrogami, aż dotrzemy do zniszczonego mostu.
Teraz czeka nas dość długa sekwencja wspinaczki na całą konstrukcję. Zaczynamy od przejścia po dwóch szynach (1) na drugą stronę mostu, po czym wchodzimy na szynę po naszej lewej (2). Następnie wjeżdżamy liną (3) na górę. Przechodzimy po kolejnych powyginanych szynach do następnej liny, zawieszonej wewnątrz wagonu. Podczas wspinaczki wagon zacznie spadać - aby nie runąć razem z nim, będziemy musieli wykonać krótką scenkę ze wciskaniem podanych na ekranie klawiszy w odpowiednim momencie.
Po uniknięciu zagrożenia idziemy dalej, przechodzimy po pojedynczej szynie i wjeżdżamy kolejną liną jeszcze wyżej. Kontynuujemy prosto i przechodzimy przez duże wrota, za którymi znajdziemy obóz zaopatrzeniowy. Możemy skorzystać z obozu, po czym trafimy na kolejną część zawalonego mostu. Przechodzimy po stalowej belce i wskakujemy do otwartego wagonu metra - wewnątrz zastaniemy znajomego przeciwnika blokującego przejście, z którym się rozprawiamy.
Wychodzimy otwartymi drzwiami na końcu wagonu i wychodzimy z powrotem na moście. Idziemy prosto jedyną dostępną drogą, walcząc po drodze z napotkanymi przeciwnikami. Po dotarciu do kolejnej przepaści wchodzimy po schodach na platformę po lewej, po czym wskakujemy na wagony pociągów - możemy po nich przebiec dalej, po drodze oglądając krótką scenkę.
Walczymy z przeciwnikami i przeskakujemy z urwanej szyny na wagon, po którym możemy się dostać za dużą barykadę przed nami. Dotrzemy do zablokowanego obszaru, ale po pokonaniu znajdującego się tam wroga możemy przejść dalej korzystając z drabiny, prowadzącej na niższy poziom.
Przechodzimy przez kolejne umocnienia i walczymy z przeciwnikami, aż dotrzemy do oświetlonego obozu. Po skorzystaniu z niego wchodzimy po stercie gruzu do zniszczonego wagonika i wychodzimy na wyższym poziomie. Idąc dalej natrafimy na sporą arenę, gdzie czeka nas walka z bossem - Tropicielem.
Zajezdnia
Po walce z Tropicielem odblokujemy umiejętności Szału - to drugi po Atakach Beta rodzaj potężnych ciosów, z jakich możemy skorzystać w czasie walki. Od razu po walce wchodzimy po drabinie na platformę widoczną po lewej i korzystamy z konsoli. Obracamy wagon dookoła i z pomocą wody zmywamy krew ze ściany. Następnie ponownie obracamy go w drugą stronę.
Przechodzimy obok wagonu i korzystamy z konsoli przy zamkniętych wrotach. Kodem do otwarcia drzwi będzie numer boczny wagonu, który odsłoniliśmy usuwając krew: N72R5. Brama otworzy się, a my będziemy mogli przejść dalej. Korzystamy z obozu, oglądamy scenkę i schodzimy po schodach w dół. Idziemy dalej tunelami, aż trafimy do nowego obszaru.
Podziemne kanały
Po trafieniu do bardziej otwartego obszaru i obejrzeniu krótkiej scenki korzystamy z drabiny i schodzimy na niższy poziom. Walczymy z przeciwnikami, po czym badamy zwłoki, aby uzyskać kod do otwarcia skrzynki.
Wracamy się na górę i wchodzimy do długiego tunelu. Pokonujemy znajdujących się tam wrogów, po czym otwieramy skrzynię na końcu. Uzyskamy ogniwo fuzyjne, które musimy umieścić w generatorze mijanym na dolnym poziomie. Znowu się tam cofamy, aktywujemy generator i przechodzimy przez otwarte teraz drzwi i wjeżdżamy windą na górę.
Wejdziemy do rozgałęziającego się tunelu. Skręcamy w lewo i idziemy w górę, aż trafimy do pomieszczenia kontrolnego. Używamy komputera, gdzie będziemy musieli wykonać prostą mini-grę, polegającą na układaniu trasy z obracających się klocków, aby doprowadzić wodę do wyjścia. Wzór rozwiązania zagadki możecie zobaczyć poniżej. Następnie wracamy do rozgałęzienia tunelu, po czym udajemy się w stronę miejsca, z którego przyszliśmy.
Obszar będzie teraz zalany wodą. Wskakujemy do wody i płyniemy w stronę zalanego balkonu po lewej. Korzystamy z konsoli, aby otworzyć drzwi, po czym idziemy dalej dostępnym teraz tunelem. Podążamy prosto, mijamy mały obóz i otwieramy kolejne drzwi, które dadzą nam dostęp do dalszej części kompleksu.
Zgniły labirynt
Po wejściu do lokacji walczymy z nowym typem przeciwnika, po czym pozbywamy się mutanta blokującego przejście przed nami. Otwieramy bramę i idziemy dalej. Aby kontynuować, będziemy musieli znaleźć kolejne ogniwo fuzyjne. Wchodzimy do tunelu po prawej i przechodzimy przez całość - przed nami będzie tylko jedna dostępna ścieżka, bez żadnych rozgałęzień. Pod koniec w bocznym pomieszczeniu trafimy na skrzynkę, którą widzieliśmy wcześniej, ale nie mogliśmy jej dosięgnąć.
Hakujemy ją, wyciągamy z niej ogniwo fuzyjne, po czym idziemy dalej korytarzem. Na końcu otwieramy drzwi, które okażą się prowadzić do miejsca, z którego przyszliśmy. Po powrocie do wcześniejszej części kanałów wchodzimy po drabinie i umieszczamy ogniwo w generatorze. Tym samym otworzą się wcześniej zablokowane drzwi, przez które przechodzimy.
Dotrzemy do opuszczonej kryjówki ocalałych. Skręcamy w lewo i docieramy do głównej części schronu. Po obejrzeniu krótkiej scenki badamy interaktywne przedmioty wewnątrz, po czym wchodzimy po drabinie na górę. Wchodzimy do pomieszczenia na końcu, które okaże się czymś w rodzaju cmentarza. Oglądamy kolejną scenkę, po której zdobędziemy też kolejne ogniwo fuzyjne.
Ogniwo umieszczamy w generatorze w centralnej części schronu, dzięki czemu będziemy mogli kontynuować przeprawę kanałami. Po pokonaniu wroga wchodzimy na skrzynie i przechodzimy po balkonie - w ten sposób ominiemy siatkę blokującą przejście na środku. Będąc po drugiej stronie, możemy zdetonować stojące przy niej beczki, aby ułatwić sobie późniejszą eksplorację.
Pokonujemy kolejnego blokującego przejście mutanta, otwieramy drzwi i idziemy dalej. Teraz walczymy z kolejnym tego typu stworem blokującym wejście do tunelu po prawej, ale nie musimy tam wchodzić. Zamiast tego wspinamy się po drabinie i idziemy dalej balkonem. Zeskakujemy na końcu na dół i niszczymy trzecią już blokadę w tej okolicy. Idziemy dalej prosto tunelami.
Dotrzemy do generatora, który zgodnie z sugestią Adama należy włączyć. Uruchomi to windę, którą zjedziemy na dół. Podczas jazdy na platformę będą przedostawać się potwory, które oczywiście musimy pokonać. Pokonujemy wszystkie fale wrogów i bezpiecznie docieramy na sam dół, gdzie znajdziemy obóz zaopatrzeniowy. Po skorzystaniu z niego korzystamy z konsoli obok dużych drzwi i otwieramy je, tworząc sobie drogę dalej. Zaraz za drzwiami czeka nas walka z kolejnym bossem - Niszczycielem.
Tymczasowa zbrojownia
Po pokonaniu przeciwnika omijamy kontenery i wchodzimy na drabinę w rogu pomieszczenia, mijamy obóz i idziemy dalej w głąb kompleksu. Znajdziemy szyb windy, jednak bez platformy, na której można by bezpiecznie zjechać na dół. Ignorując ostrzeżenia Adama zeskakujemy na dół i ślizgamy się do wody. Płyniemy dalej jedyną dostępną drogą, aż dotrzemy do nowego obszaru.
Cmentarz pociągów
Wpłyniemy do szerokiego tunelu. W lokacji znajdziemy całe mnóstwo materiałów do ulepszania i wytwarzania przedmiotów, jeśli zgodnie z pomysłem Adama będziemy chcieli je poeksplorować. Głównie zależy nam jednak na otworzeniu bramy, oznaczonej jako Wyjście. W tym celu musimy skorzystać z konsoli obok drzwi. Do ich otwarcia potrzebujemy kodu, który znajdziemy przy zwłokach człowieka w zatopionym wagonie.
Po otwarciu drzwi płyniemy dalej i przepływamy pod częściowo opuszczoną kratą. Trafimy na kolejny mały obóz, z którego możemy skorzystać, po czym przechodzimy przez drzwi na dole klatki schodowej. Po przejściu do korytarza rozpocznie się scenka przerywnikowa.
Teraz musimy uważać - rozpocznie się dość intensywna scena ucieczki przed hordą potworów. Początkowo musimy klikać wyświetlone na ekranie przyciski. Po odzyskaniu pełnej kontroli nad bohaterką przeskakujemy nad przepaścią. Uwaga na zdradliwą, środkową siatkę, która zawsze się zapadnie, jeśli do niej podejdziemy.
W kolejnym etapie sekwencji będziemy zjeżdżać w dół tunelu, unikając uruchomionych pił na całej naszej trasie. Na koniec pamiętajmy o skręceniu w lewą stronę, aby złapać się wystającego ze ściany pałąka. Oglądamy kolejny przeciwnik, podczas którego nie musimy już jednak klikać żadnych przycisków.
Trafimy do kolejnego zainfekowanego tunelu. Walczymy ze znajdującymi się tam przeciwnikami i idziemy przed siebie, a potem w górę wielkiej klatki schodowej, na szczycie której walczymy z następnym mutantem blokującym przejście. Na dole kolejnych schodów znajdziemy obóz zaopatrzeniowy, z którego korzystamy. Po wejściu na samą górę schodów czeka nas walka z już trzecim - i najtrudniejszym - bossem tego obszaru: Tatchy.
Po starciu zostaniemy automatycznie przeniesieni z powrotem do miasta Xion. Oglądamy dość długą scenkę przerywnikową, po czym wychodzimy z Kołyski. Na głównym placu miasta porozmawiamy jeszcze z Adamem, po czym rozpoczniemy nową misję główną: Ukryta prawda.
Na tym też kończymy naszą solucję. Od tego momentu gracz wie już na tyle dużo o grze, że może sobie poradzić na własną rękę. Powodzenia!
Następnie: Stellar Blade - boss: Tropiciel
Spis treści: Stellar Blade - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Stellar Blade - Zaginiona Arka