Stellar Blade - Złomiarz Adam
Poszukujemy dawnej technologii.
Po ukończeniu prologu gry Stellar Blade, Eve zostaje uratowana przez tajemniczego Adama. Mężczyzna naprawia wszczepy bojowe kobiety, ale jednocześnie prosi ją o przysługę i odnalezienie pewnego przedmiotu w ruinach miasta.
Na tej stronie:
- Udaj się do Archiwum
- Wieża parkingowa, Opuszczona stacja
- Zalany sektor komercyjny, Zagadka z zegarem
- Odzyskaj hiperogniwo
- Strefa budowy, Odzyskaj karty identyfikacyjne dźwigu
- Udaj się do lokalziacji alfa Naytiba
Udaj się do Archiwum
Po obejrzeniu przerywnika trafiamy do miasta Eidos 7. Podążamy prosto ulicą i walczymy z przeciwnikami. Wchodzimy do otwartego budynku po lewej, po czym zabieramy z ciała zaszyfrowany kod. Wracamy na ulicę i z pomocą znalezionego hasła otwieramy furtkę (podczas wpisywania kodu wciskamy trójkąt, aby wyświetlić poprawną kombinację). Przechodzimy dalej.
Idziemy dalej, aż dotrzemy do obozu. Aktywujemy go włączając automat z napojami i wykonujemy samouczek rozwoju naszej postaci. Potrzebna do aktywacji moneta leży na ziemi przed automatem. Teraz czeka na nas krótka sekwencja platformowa. Korzystając ze zniszczonej konstrukcji mostu, musimy dostać się na drugi brzeg rzeki.
Podążamy dalej, aż znajdziemy samochód ze świecącą maską. Za pomocą miecza otwieramy maskę, po czym zabieramy z silnika ogniwo fuzyjne. Idziemy dalej wzdłuż ulicy i oglądamy scenkę z zawalającym się budynkiem. Walczymy z pojawiającymi się przeciwnikami - z czego jeden silny początkowo udaje posąg - po czym przeskakujemy przez wyrwę w balustradzie.
Po wspięciu się na gzyms korzystamy z wystających ze ściany pali, aby przeskoczyć na drugą stronę. Wchodzimy po stercie gruzu na niewielki podest, po czym kierujemy się w prawo. Dochodzimy do końca, badamy ciało martwego żołnierza, aby zdobyć hasło do przejścia, i przeskakujemy dalej po kolejnych palach. Na końcu wskakujemy na ścianę i po wypustkach wspinamy się do góry.
Po wejściu na górę zeskakujemy do zbiornika wodnego poniżej. Będąc w wodzie, przesuwamy drewniane płyty pod drabinę. Kiedy już je tam przemieścimy, to wskakujemy na nie, po czym wchodzimy po drabinie na górę. Możemy aktywować obóz na dachu, po czym schodzimy drugą drabiną na podwórko po drugiej stronie budynku.
Umieszczamy w świecącym na czerwono urządzeniu zdobyty wcześniej rdzeń, po czym przechodzimy przez otwarte teraz drzwi do wnętrza budynku. Wewnątrz kierujemy się w prawo, po czym walczymy z potworem w kształcie rozgwiazdy, którzy przebije się przez ścianę. Po pokonaniu go wychodzimy na zewnątrz wyłomem, który stworzył. Oglądamy krótką scenkę, po czym skręcamy w stronę piętrowego parkingu.
Wchodzimy po schodach na pierwszy poziom budynku i po obejrzeniu cutscenki aktywujemy pierwszy duży obóz. Działa on podobnie do wcześniej odwiedzonych obiektów tego typu, jednak oferuje większe możliwości - jak na przykład stół do tworzenia i ulepszania ekwipunku oraz telefon służący do szybkiej podróży. Po odpowiednim przygotowaniu w obozie wchodzimy na najwyższy poziom parkingu, gdzie czeka na nas walka z bossem Abaddonem, którą opisujemy na osobnej stronie.
Wieża parkingowa, Opuszczona stacja
Po pokonaniu bossa przechodzimy obok obozu i schodzimy na niższe piętro parkingu. Wewnątrz będziemy musieli zejść po kolejnych piętrach na sam dół - na każdym piętrze trafimy na kilku silnych przeciwników, dlatego warto dobrze zaopatrzyć się w obozie i rozsądnie korzystać z przedmiotów leczących.
Po dotarciu na najniższe piętro i uporaniu się z wrogami musimy znaleźć dwa ogniwa fuzyjne. Pierwsze z nich wyjmiemy z wraku samochodu stojącego w rogu parkingu, drugie natomiast znajduje się w skrzyni przy bramie. Korzystamy ze znalezionych ogniw, aby zasilić dwa urządzenia przy dużej bramie. Dzięki temu brama uniesie się, a my będziemy mogli wyjść na zewnątrz.
Po przejściu przez bramę kierujemy się w prawo, gdzie zostaniemy zaatakowani przez nowy rodzaj przeciwnika, a następnie skręcamy w lewo. Podążamy tą drogą, walcząc z kolejnymi przeciwnikami, aż trafimy na następne rozwidlenie.
Najpierw musimy udać się w lewo, gdzie pokonujemy silnego wroga i wyjmujemy z wraku samochodu ogniwo fuzyjne, a następnie wracamy na przeciwny koniec ulicy i wkładamy zdobyte źródło zasilania do urządzenia przy bramie. Trafimy do nowego obszaru - opuszczona stacja - który jest zalany wodą.
Początkowo płyniemy przed siebie. Po dotarciu do siatki na końcu pomieszczenia nurkujemy pod wodę - najpierw przeszukujemy zwłoki żołnierza, a następnie wpisujemy zdobyte hasło przy znajdujących się zaraz obok drzwiach. Przepływamy do środka i dostajemy się do zalanego szybu windy. Wewnątrz łapiemy się liny, którą wjedziemy na wyższy poziom.
Trafimy na stację kolejki. Wchodzimy na peron i przeskakujemy na platformę po drugiej stronie, obracamy się w lewo i schodzimy schodami do sterowni. W pomieszczeniu używamy komputera, na którym będziemy musieli wykorzystać żetony o różnej wartości, aby równomiernie przydzielić zasilanie pomiędzy podzespołami. Rozwiązanie tej zagadki zamieszczamy na screenshocie poniżej. Po powrocie na peron aktywujemy terminal, wchodzimy do wagonika i oglądamy scenkę.
Zalany sektor komercyjny, Zagadka z zegarem
Po dotarciu do kolejnej stacji schodzimy schodami w dół i wychodzimy z peronu. Trafimy do nowego obszaru - Zalany sektor komercyjny. Początkowo podążamy w prawo, ale trafimy na zamknięte drzwi. Pokonujemy wrogów i zgodnie z sugestą Adama cofamy się pod stację, po czym obchodzimy zalany plac z lewej strony. Po dotarciu do niewielkiego pomostu skręcamy w prawo, a następnie wspinamy się po gruzach na mur.
Badamy ciało martwego żołnierza, co zapewni nam nowe hasło, po czym zeskakujemy na gzyms po prawej stronie. Idziemy do końca, aż wrócimy pod zamknięte drzwi, które otwieramy zdobytym teraz hasłem. Idziemy w lewo i walczymy z przeciwnikami, którzy zeskoczą na nas z góry. Obok dużego drzewa znajdujemy drabinę, po której wspinamy się na górę. Następnie zeskakujemy z drugiej strony na niższy poziom.
Stajemy na brzegu rusztowania i po drutach przeskakujemy na drugą stronę rozpadliny. Jednocześnie nauczymy się nowego ruchu - ślizg w locie. Wspinamy się po kolejnych rusztowaniach na górę i po obejrzeniu krótkiej scenki zeskakujemy na dół. Trafimy na zamknięte drzwi, a kluczem do ich otwarcia będzie duży zegar, który zobaczyliśmy powyżej. Jeśli nie możemy znaleźć odpowiedniego kodu, to podajemy go w ukrytym tekście (możesz go wyświetlić, klikając w zasłonięty fragment) - 1225.
Po otwarciu drzwi korzystamy z drabiny, aby wejść na górę. Trafimy na kolejny obóz. Po odnowieniu zasobów wspinamy się po ścianie, skręcamy w lewo i po gruzach schodzimy na niższy poziom.
Dotrzemy do nowego obszaru - Wieża pamięci - gdzie w końcu będziemy mogli znaleźć wejście do upragnionego archiwum. Skręcamy w lewo i przeszukujemy zwłoki żołnierza, a następnie schodzimy schodami do podziemnej stacji kontroli. Wpisujemy zdobyte hasło przy terminalu i podnosimy ogniwo fuzyjne z niewielkiego kantorka.
Odzyskaj hiperogniwo
Używamy ogniwa, aby uruchomić generator prądu znajdujący się obok, po czym wracamy do Wieży Pamięci i wchodzimy z nią w interakcję. Otwieramy drzwi i zjeżdżamy windą na dół. Idziemy prosto, po czym otwieramy drzwi. Dotrzemy do archiwum - nie znajdziemy nic pomiędzy serwerami, więc zamiast tego po prostu idziemy prosto, aż do dużego ekranu. Oglądamy scenkę i wyjmujemy z podłogi hiperogniwo.
Podążamy za Adamem i schodzimy po dużych schodach. Tutaj czeka nas walka z kolejnym bossem Skażaczem, którą opisujemy na osobnej stronie. Po walce skręcamy w niewielką uliczkę, dostępu, do której bronił przeciwnik. Walczymy z napotkanymi wrogami i przechodzimy przez niewielkie targowisko.
Pojawimy się na zrujnowanej autostradzie - walczymy z wrogami, po czym wspinamy się na drabinę. Na wyższym poziomie skręcamy w lewo i idziemy prosto jedyną dostępną drogą. Tym samym dostaniemy się do kolejnego obszaru, jakim jest Strefy budowy.
Strefa budowy, Odzyskaj karty identyfikacyjne dźwigu
Początkowo idziemy prosto, walcząc z napotkanymi przeciwnikami. Podchodzimy do budki kontrolnej na środku placu, niedaleko obozu. Okazuje się, że do uruchomienia dźwigu będziemy potrzebować trzech kart dostępu. Po pierwszą z nich udajemy się na zachód, w stronę zrujnowanego budynku z windą.
Wskakujemy po drągu do środka i przez dziurę w suficie w rogu pomieszczenia wchodzimy na wyższe piętro. Łapiemy się kolejnego, wystającego po ukosie, drąga i przeskakujemy z niego na ścianę po naszej lewej. Walczymy z przeciwnikami, po czym otwieramy skrzynię przy windzie, co pozwoli nam zdobyć pierwszą kartę.
Następnie kierujemy się na przeciwną stronę placu, do kolejnego budynku z windą. Tym razem dźwig jest aktywny, a my możemy wjechać nim na górę. Będąc już na wysokości oglądamy scenkę, a następnie wyjmujemy kartę ze skrzynki znajdującej się zaraz obok windy. Po tym zjeżdżamy z powrotem na dół.
Po ostatnią kartę dostępu musimy udać się do mniejszego placu, przechodząc pomiędzy dwoma rumowiskami. Wewnątrz ruiny rozprawiamy się z przeciwnikami, a następnie wspinamy się po rusztowaniu na poziom wyżej. Walczymy z jeszcze kilkoma potworami, po czym otwieramy skrzynię w sąsiednim pomieszczeniu. Po zebraniu wszystkich trzech kart wracamy do panelu kontrolnego na środku placu.
Korzystając z dwóch dźwigów, ustawiamy metalowe elementy tak, aby utworzyć most na drugą stronę przepaści. Pomogą nam w tym trzy kamery, pomiędzy którymi przełączamy się przyciskami R1 i L1. Możemy ułożyć przeprawę tak, jak widoczne jest to na zrzucie ekranu poniżej. Po utworzeniu mostu przeskakujemy na drugą stronę.
Udaj się do lokalziacji alfa Naytiba
Znajdziemy się w zrujnowanej oczyszczalni. Podążamy prosto tunelami, aż droga przy rozpadlinie nie zapadnie się całkowicie. Zeskakujemy na rurę poniżej. Dochodzimy do końca rury, a następnie używamy ślizgu w locie (skok + kółko), aby przedostać się na drugą stronę ruiny. Pokonujemy wroga i wchodzimy wyżej po wystających elementach ściany po lewej.
Schodzimy w dół ruiny i wskakujemy do dziury w ziemi. Na końcu korytarza dotrzemy do zbiornika wody, ale Adam zauważy, że jej poziom jest zbyt niski. Cofamy się nieco i skręcamy w prawo. Pokonujemy czyhających na nas wrogów, a następnie badamy zwłoki żołnierza, co pozwoli nam zdobyć klucz do śluzy.
Wracamy w pobliże zbiornika i aktywujemy konsolę na ścianie obok. Dzięki temu zbiornik napełni się wodą, a my będziemy mogli zeskoczyć na dół. Przepływamy do większego pomieszczenia i nurkujemy w wodzie. Wchodzimy w interakcję z kolejnymi zwłokami i odzyskujemy następny klucz. Wynurzamy się.
Wchodzimy po drabinie i aktywujemy kolejną konsolę. Otworzy to następną śluzę, dzięki czemu poziom wody ponownie się podniesie. Wskakujemy ponownie do wody i nurkujemy do wcześniejszego, mniejszego pomieszczenia. Dzięki podniesionemu poziomowi wody możemy wejść na piętro i kontynuować tunelem, aż wyjdziemy na zewnątrz. Oglądamy scenkę.
Po wyjściu na zewnątrz aktywujemy obóz na skale i wydajemy wszystkie punkty umiejętności, ulepszamy sprzęt oraz uzupełniamy zapasy. Po wejściu do krateru będzie czekało nas starcie z bardzo silnych przeciwnikiem - Alfa Nayitiba - które opisujemy na osobnej stronie. Po walce oglądamy scenkę, podczas której wyrażamy chęć współpracy z Adamem, a misja zakończy się.
Następne: Stellar Blade - Xion, ostatnie miasto
Spis treści: Stellar Blade - Poradnik, Solucja
Poprzednio: Stellar Blade - boss: Bestia