Skip to main content

Strafe - strzelanka FPP w stylu retro opóźniona do 9 maja

Premiera jednocześnie na PC i PS4.

Nietypowa strzelanka Strafe, stawiająca na oprawę w stylu retro i proceduralnie generowane poziomy, ukaże się dopiero 9 maja, na PC (Windows i Mac) oraz PS4.

Dotychczas zakładano premierę jeszcze 20 marca, ale odpowiedzialne za prace studio Pixel Titans zapewnia, że potrzebuje jeszcze kilku tygodni na doszlifowanie szczegółów.

Jest też sklepik z przedmiotami

Można jednak przypuszczać, że kluczowa jest chęć wydania gry jednocześnie na PC i PS4. Wersję na sprzęt Sony planowano bowiem na późniejszy okres.

W 2015 roku twórcy uzbierali na projekt ponad 200 tys. dol. w serwisie Kickstarter. Graczom przypadła do gustu wizja strzelanki inspirowanej najlepszymi przedstawicielami gatunku FPS z lat 90.

Całość przypomina nieco rozgrywkę z klasycznych odsłon serii Quake w połączeniu z założeniami Spelunky, ponieważ musimy przedostać się - szybkim tempem - przez generowane w locie labirynty pełne niebezpiecznych maszyn.

Deweloperzy przygotowali nie tylko autorski system losowego tworzenia poziomów, ale także wsparcie zestawu rzeczywistości wirtualnej Oculus Rift i technologię ÜBER-GORE, dla realistycznego przedstawienia zachowań... kawałków pokonanych wrogów.

Akcja osadzona jest w przyszłości, a bohater trafia na ogromny statek kosmiczny. Pewnego dnia wszyscy kompani znikają w tajemniczych okolicznościach. Żołnierz chwyta broń - na wszelki wypadek - i wyrusza na poszukiwania.

Zobacz na YouTube

Podczas rozgrywki wykorzystamy wiele rodzajów broni palnej, a każda zaoferuje dwa tryby strzelania. Do tego różnego rodzaju znajdźki i ulepszenia do odkrycia. W nawigacji pomaga na przykład fakt, że krew nie znika ze ścian i oznacza pokoje, w których już byliśmy.

Jak w grach typu roguelike, śmierć w Strafe oznacza konieczność rozpoczynania przygody od początku.

Zobacz także