Strategia At the Gates od projektanta Civilization 5 opóźniona do 2015 roku
„Wszyscy chcemy wspaniałej gry.”
Jon Shafer zdecydował się opóźnić premierę swojej strategii At the Gates do 2015 roku. Były projektant Civilization 5 pierwotnie planował wydać grę w połowie przyszłego roku.
„W pierwszych miesiącach przyszłego roku otworzymy testy wersji beta i przejdziemy w tryb poprawek i dopracowywania szczegółów, gdzie pozostaniemy przez długi czas” - napisał twórca w aktualizacji na Kickstarterze.
„Już wcześniej zwracałem uwagę - po publikacji na Kickstarterze i w późniejszych aktualizacjach, że celem jest nie tylko stworzenie przełomowej, ale także dopracowanej strategii.”
„Recepta na taką produkcję wymaga jednego, podstawowego składnika: czasu” - dodał.
„AtG mogłoby ukazać się zgodnie z pierwotnymi planami w połowie 2014 roku jako »dobra« gra. Ale czy byłby to jedna z najlepszych strategii w historii? Pewnie nie. Dlatego też zdecydowałem się przełożyć premierę.”
Shafer zdaje sobie sprawę, że powyższa informacja może być rozczarowaniem, ale w ogólnym rozrachunku wszyscy zyskają na takim obrocie spraw.
„Ostatecznie wszyscy chcemy wspaniałej gry, a nasz zespół pozostanie zaangażowany w prace tak długo, jak będzie to potrzebne.”
„Taka elastyczność jest możliwa tylko dzięki szczodrym dotacjom. Choć opóźnienie jest na pewno bolesne, w ogólnym rozrachunku na pewno się opłaci. Myślę, że słusznie zakładam, iż wszyscy chcemy wspaniałej gry, nawet jeśli będzie trzeba poczekać nieco dłużej.”
„Jeszcze raz dziękuję za wsparcie i cierpliwość.”
At the Gates reprezentuje gatunek 4X, czyli „eksplorację, ekspansję, eksploatację i eksterminację”. Wcielimy się w barbarzyńskiego przywódcę u schyłku cesarstwa rzymskiego. Rozgrywka toczy się w turach. W marcu tego roku na Kickstarterze udało się pozyskać 106 tys. dol. na prace. Gra trafi na PC, Maca, Linux i iOS.