Strategia Into the Breach nowym projektem twórców FTL
Scenariusz od Chrisa Avellone'a.
Odpowiedzialni za powstanie kosmicznego symulatora FTL deweloperzy ze studia Subset Games zapowiedzieli nowy projekt - strategię turową Into the Breach.
Gra ukaże się na PC (z systemami Windows, Mac OS i Linux), ale daty premiery nie podano. Autorzy twierdzą, że produkcja zostanie wydana dopiero wtedy, kiedy „będzie gotowa”.
Akcja tytułu osadzona zostanie w świecie, w którym ludzkość została zaatakowana przez ogromne stwory, żyjące pod powierzchnią Ziemi. Do walki z kreaturami wysłane zostają potężne mechy.
Stworzeniem uniwersum i warstwy fabularnej zajmie się Chris Avellone - uznany deweloper, który w przeszłości pracował nad takimi grami, jak Planescape: Torment czy Fallout 2. Ścieżkę dźwiękową przygotuje zaś Ben Prunty - kompozytor muzyki do FTL.
Gracze przejmą kontrolę nad oddziałem mechów, starając się odeprzeć atak insektoidalnych potworów. Starcia toczyć się będą w turach na mapach podzielonych na 64 pola.
Opublikowane materiały sugerują, że w grze pojawią się areny o różnym typie podłoża - w zwiastunie pokazano między innymi poziomy piaszczyste i trawiaste. Są też elementy otoczenia pokroju gór i drzew - najprawdopodobniej odegrają pewną rolę w bitwach.
Nie zabraknie również możliwości ulepszania podległych maszyn. Mechom zainstalujemy zgromadzone w trakcie zabawy potężniejsze bronie, a także znajdziemy bardziej wyspecjalizowanych pilotów.
Ciekawostką jest fakt, że ewentualna porażka nie zakończy rozgrywki - w przypadku klęski, będziemy mogli wysłać posiłki w przeszłość, by zmienić losy starcia w innej linii czasowej. Całość okraszona zostanie oprawą wizualną w stylu pixel art.