Strategia XCOM 2 zadebiutuje najpewniej bez wsparcia dla padów
Opcja może pojawić się później.
Twórcy turowej strategii XCOM 2 - studio Firaxis - nie planują przygotowania wsparcia dla padów w tej grze, przynajmniej nie w dniu premiery.
Takie informacje mogą być zaskoczeniem, ponieważ poprzednia odsłona - XCOM: Enemy Unknown - debiutowała równocześnie na PC, PlayStation 3 i X360. Tymczasem kontynuacja zmierza już tylko na PC (Windows, Mac i Linux).
Dyrektor kreatywny Jake Solomon zapewnia w rozmowie z serwisem IGN, że jego studio podczas prac koncentruje się właśnie na komputerach osobistych. Dla firmy odpowiedzialnej od lat za cykl Cywilizacja to właśnie ta platforma jest idealnym miejscem na realizowanie pomysłów.
- Podczas planowania sequela mieliśmy wszystkie te ambitne cele - mówi deweloper. - Aby je zrealizować, musieliśmy wykorzystać całe doświadczenie studia, a to doświadczenie jest na PC. To nasz dom, tu czujemy się wygodnie.
- Podczas spotkań i rozmów koncentrujemy się tylko na PC - dodaje. - Zastanawiamy się, jakie będą wrażenia na komputerach osobistych, jak zachowa się mysz.
Układy menu i sterowanie będą inne, niż można oczekiwać po produkcji dostosowanej także do konsol i padów. Interfejs jest teraz bardziej pogrupowany, by ułatwić klikanie, a tekst może być mniejszy, ponieważ gracze PC najczęściej siedzą przy biurku.
Solomon nie wyklucza jednak, że w przyszłości gra ukaże się na konsolach.
- Na pewno nie jesteśmy temu przeciwni, ale mogę zapewnić, że obecnie nawet o tym nie rozmawiamy - wyjaśnił.
Koncentracja na PC sprawiła także, że XCOM 2 otrzyma wsparcie dla modyfikacji graczy, o czym poinformowano w pierwszej zapowiedzi.
Premiera w listopadzie tego roku.
Nudzisz się? Zobacz także: