Stray - Poradnik, Solucja
Opis przejścia, sekrety i zadania poboczne.
Witajcie! Przed wami poradnik do Stray, a więc nietypowej, kociej przygodówki. Wcielając się w rudego futrzaka, gracz musi rozwikłać zagadkę losu ludzkości i wydostać się ze świata robotów.
Zanim ten cel zostanie osiągnięty, kot spotka mnóstwo sojuszników, a także wrogów w postaci krwiożerczych zurków. Będzie też musiał rozwiązać sporo zagadek, do których podpowiedzi znajdziesz poniżej.
Życzymy przyjemnej lektury i ostrych pazurków w Stray!
Spis treści poradnika - skocz do sekcji:
- Opis przejścia
- Sekrety, zagadki i znajdźki
- Pytania i odpowiedzi
- Interfejs, menu B-12 i porady na start
Opis przejścia
Gra składa się z sekcji liniowych oraz bardziej otwartych, w któych możesz eksplorować większe lokacje. Oba typy mogą sprawić kłopot zagadkami i „misjami pobocznymi”.
Żeby dowiedzieć się, w którym rozdziale jesteś, w głównym menu gry wybierz Kontynuuj i spójrz na informację pod obrazkiem z plikiem zapisu.
- Stray - rozdział 1, Za murem: początek gry
- Stray - rozdział 2, Martwe miasto: wędrówka przez dachy
- Stray - rozdział 3, Mieszkanie: zagadka z bateriami, B-12
- Stray - rozdział 4, Slumsy: notatniki Nieznajomych
- Stray - rozdział 5, Dachy: zurki w klatkach, winda
- Stray - rozdział 6, Slumsy cz. II: kable, detergent, ponczo
- Stray - rozdział 7, Ślepy zaułek: defluksor, Doc
- Stray - rozdział 8, Kanały: kokony zurków, oczy
- Stray - rozdział 9, Mrowioska: Zbaltazar, droga na szczyt
- Stray - rozdział 10, Śródmiasto: kurtka, kask, klub nocny
- Stray - rozdział 11, Areszt: cele, Wartownicy
- Stray - rozdział 12, Pomieszczenie kontrolne: koniec gry
Sekrety, zagadki i znajdźki
Koci świat jest wypełniony ciekawymi przedmiotami do znalezienia i zebrania. Mimo że w grze nie ma dziennika zadań, są tu też swoiste „misje poboczne” - nasz poradnik do Stray poprowadzi cię przez wszystkie.
- Stray - wszystkie Wspomnienia
- Stray - wszystkie puszki napoju energetycznego w slumsach
- Stray - sejf w slumsach: kod, jak otworzyć
- Stray - wszystkie partytury w slumsach
- Stray - żółta, czerwona i fioletowa roślina, kwiaciarz Malo
- Stray - klucze w fabryce: jak oddać pracownikowi Neco Corp
Pytania i odpowiedzi
- Stray - czy można atakować przeciwników
- Stray - czy da się otworzyć mapę
- Stray - czy jest w Xbox Game Pass i PS Plus
- Stray - czy można wrócić do poprzednich lokacji
Interfejs, menu B-12 i porady na start
Podczas normalnej rozgrywki, nie widzisz na ekranie właściwie żadnych elementów interfejsu oprócz podpowiedzi kontekstowych, np. odnośnie skoku czy użycia przedmiotu.
Możesz jednak w dowolnej chwili przywołać menu robota B-12 (strzałka w górę na padzie, TAB na klawiaturze), w którym znajdziesz dwie zakładki.
Wyposażenie to wszystkie posiadane przez ciebie przedmioty. Możesz pokazać przedmiot B-12 (1), by podpowiedział ci, czym jest lub do czego może służyć. Możesz tam sam przyjrzeć się obiektowi (2).
Uwaga: przedmioty wykorzystane lub oddane robotom znikają bezpowrotnie z ekwipunku. Jednak bez obaw - jeżeli coś zniknęło, nie będzie ci już potrzebne.
Zakładka Wspomnienia pokazuje wszystkie zebrane i niezebrane znajdźki tego rodzaju.
Kafelki ze Wspomnieniami mają cztery kolory:
- Pomarańczowy (3) - zebrane Wspomnienie fabularne (nie można ich pominąć)
- Niebieski (4) - zebrane Wspomnienie dodatkowe
- Szare (5) - niezebrane Wspomnienie w pobliżu
- Szum (6) - niezebrane Wspomnienie, które nie jest w pobliżu
Porady na start
- W grze nie ma systemu dialogów. Aby porozmawiać na wybrany temat, musisz pokazać rozmówcy przedmiot związany z daną sprawą.
- Jeśli nie wiesz, gdzie się udać, zapytaj B-12 o podpowiedź (strzałka w dół na padzie) lub pokazuj kluczowe przedmioty napotkanym robotom, by uzyskać od nich wskazówki. Skorzystaj również z naszego poradnika - mamy pełny opis przejścia gry;
- Ostrzenie pazurów czy położenie się do spania nie ma żadnego wpływu na rozgrywkę, więc nie musisz tego robić. Warto się jednak odprężyć od czasu do czasu.
- Zurki (przeciwnicy) nie są zbyt inteligentne i chętnie spadają w przepaść, jeśli odsuniesz się w dobrym momencie.
- W grze nie ma mapy ani znaczników zadań, więc wchodząc do nowej lokacji, staraj się zapamiętać położenie najważniejszych punktów.
- Pamiętaj o latarce. Możesz ją włączyć strzałką w prawo na padzie.
- Nie spiesz się. Ta gra jest stworzona, by spokojnie eksplorować i odkrywać ciekawe miejsca.
- Slumsy to jedyna lokacja, którą odwiedzisz dwukrotnie w trakcie gry (w dwóch różnych rozdziałach).
- B-12 może tłumaczyć nie tylko wypowiedzi robotów, ale też niektóre napisy na ścianach czy drogowskazy. Te drugie są szczególnie przydatne, jeśli nie wiesz, gdzie iść.
- Możesz przytrzymać przycisk skoku, by kot automatycznie pokonywał przeszkody blisko siebie.
- Świat gry ma sporo interaktywnych elementów. Możesz np. włączyć radio czy przełączać kanały w telewizorze.