Studia Microsoftu mogą wykorzystać silnik Dooma
Phil Spencer jest pod wielkim wrażeniem rozwiązania.
- Microsoft chce, by silnika używały inne studia firmy
- Koncern wspomina o współpracy id Software z twórcami Gears i Halo
Phil Spencer z Microsoftu zasugerował, że po przejęciu Bethesdy pozostałe studia koncernu z Redmond mogą wykorzystać silnik opracowany przez id Software.
Szef działu Xbox w trakcie wczorajszej internetowej prezentacji stwierdził, że jest pod wielkim wrażeniem rozwiązania technologicznego, używanego między innymi w Rage 2 oraz tytułach z serii Doom.
- Nie ma innego studia, które wyciska każdy piksel i klatkę na ekranie, jak id Software - mówi menedżer, cytowany przez serwis VG247. - A kiedy myślę o ich możliwościach w kontekście współpracy z The Coalition i 343 Industries [ekipy odpowiadają za cykle Gears i Halo - dop. red.] oraz pierwszo i trzecioosobowych strzelankach, uważam, że są niesamowite.
Spencer jednocześnie nie wykluczył, że w przyszłości dotychczasowe zespoły amerykańskiego koncernu mogą wykorzystać rozwiązanie przygotowane przez deweloperów odpowiedzialnych za serię Doom.
- Uwielbiam sposób, w jaki Marty [Stratton, dyrektor id Software - red.] opowiadał o współpracy z innymi studiami Bethesdy w związku z id Tech. Myślę nad wyniesieniem tego na nowy poziom. Nad tym, co wewnątrz naszej organizacji możemy zrobić z jednym najlepszych silników do gier na świecie i jak możemy uczynić z technologii narzędzie dla wielu wielu deweloperów - tłumaczy.
Microsoft przejął niedawno Bethesdę wraz z ośmioma zespołami deweloperskimi. Dzisiaj też do Xbox Game Pass trafiło kilkanaście gier wydawanych nakładem firmy - zarówno starsze pozycje, jak i nowsze tytuły.