Skip to main content

Twórcy Resogun i Matterfall kończą ze zręcznościowymi strzelankami

Sprzedaż jest zbyt niska.

Niezadowalająca sprzedaż Nex Machina przelała czarę goryczy w studiu Housemarque - firma z Finlandii kończy z produkcją strzelanek arcade.

„Przez ponad dwadzieścia lat nieśliśmy pochodnię dla arcade” - napisał dyrektor generalny Ilari Kuittinen w liście otwartym. „Jednak pomimo uznania w oczach krytyków i wielu nagród, nasze gry po prostu nie sprzedały się w znacznej liczbie”.

Resogun

„Czas przejść do innych gatunków. Niezadowalająca sprzedaż Nex Machina skłoniła nas do uznania, że czas zakończyć bardzo długie przywiązanie do strzelanek arcade”.

„Gatunek ten zawsze będzie miał specjalne miejsce w naszych sercach, ale rynek przechodzi bardziej w stronę wieloosobowych produkcji, z mocnymi, rozbudowanymi społecznościami. Nadszedł czas, by Housemarque ruszyło do przodu razem z rynkiem”.

Deweloperzy zapowiadają, że już kolejna produkcja studia będzie znacząco różniła się od wcześniejszych dokonań. Bez zmian pozostaje jednak podstawowe założenie: „najważniejsza jest rozgrywka”.

Zobacz na YouTube

Housemarque tworzy gry od 1995 roku, zaczynając od Super Stardust. W ostatnich latach firma przeszła niemal w całości na tytuły na wyłączność na PS4, jak Resogun, Dead Nation, Alienation, Nex Machina (także na PC) czy Matterfall.

Zdecydowana większość wymienionych pozycji to właśnie dynamiczne strzelanki, stawiające na bardzo szybkie tempo zabawy i mnóstwo wybuchów oraz innych efektów cząsteczkowych.

Koncentrowanie się na jednej platformie zapewne nie wpłynęło korzystnie na sprzedaż, ale zmiany w zasłużonym Housemarque pozostają smutnym dowodem na trwające na rynku zmiany. Czas pokaże, czy następny projekt firmy zaoferuje loot boxy i rozbudowane transakcje cyfrowe.

Zobacz także