Studio id Software wyjaśnia kontrowersyjne zmiany w strzelance Quake Live
Próba dotarcia do nowych graczy.
Studio id Software zdecydowało się wyjaśnić ostatnie zmiany w dynamicznej strzelance Quake Live. Część weteranów produkcji uznała modyfikacje za kontrowersyjne.
W ubiegłym miesiącu deweloperzy poinformowali, że tytuł zadebiutuje na Steamie, ale doczeka się także wielu zmian w systemach rozgrywki.
We wpisie na oficjalnym forum dyskusyjnym id Software wyjaśnia, że chce dotrzeć do szerszej grupy odbiorców i przyciągnąć do zabawy nowych graczy.
Zmiany obejmują zaoferowanie zawodnikom jednej broni głównej oraz szerszą możliwość wyboru pobocznego uzbrojenia już po wkroczeniu do pojedynku. W ten sposób użytkownicy będą mogli wypróbować cały dostępny arsenał i lepiej radzić sobie zaraz po spawnie, co było jednym z głównych problemów zgłaszanych przez początkujących - dodają deweloperzy.
Wprowadzono także szereg zegarów, odliczających czas do pojawienia się na mapie określonych przedmiotów. Wcześniej gracze musieli polegać na własnym wyczuciu. Zmniejszono czas odradzania się amunicji, jest też nowa broń - ciężki karabin maszynowy.
Kolejna innowacja to „auto-hop”, czyli automatyczne nabieranie prędkości przy przytrzymaniu klawiszy ruchu i skoku. Także i ten system ma być pomocą dla początkujących, nie radzących sobie z bardziej zaawansowanymi technikami poruszania się po mapie.
Część weteranów wyraziła negatywne opinie na temat wprowadzanych zmian, które w ich opinii zbytnio modyfikują klasyczny styl rozgrywki. Twórcy odpierają zarzuty, mówiąc że to krok konieczny, by „zbliżyć Quake Live do współczesnych strzelanek”.
„Quake to mistrzowska gra umiejętności, często porównywana do szachów. Jednak w parze z tą głębią idzie trudność w przyciągnięciu nowych graczy na wystarczająco długo, by znaleźli w grze coś dla siebie” - uważają twórcy.
Id Software dodaje, że pomysł polega na tym, by zachęcić nowe osoby, które wraz z upływem czasu zainteresują się bardziej zaawansowanymi trybami rozgrywki, jak Duel - gdzie nie wprowadzono powyższych modyfikacji.
Warto dodać, że gracze opłacający subskrypcję będą nadal mogli zakładać „klasyczne” serwery, nie obejmujące wprowadzanych zmian. Rozgrywki tego typu pozostaną dostępne dla wszystkich zainteresowanych.
Quake Live debiutowało w 2010 roku, jako strzelanka działająca także w przeglądarce, w oparciu o silnik id Tech 3. Od 2013 roku gra jest już dostępna tylko jako samodzielna aplikacja, duchowy następca Quake 3 Arena.