Studio Neversoft traci swoją nazwę i łączy się z Infinity Ward - raport
Koniec twórców serii Tony Hawk's.
Studio Neversoft Entertainment przestaje istnieć pod obecną nazwą i zostaje połączone z Infinity Ward. Obie firmy współpracowały ostatnio przy Call of Duty: Ghosts.
Informacje podał serwis GiantBomb, powołując się na informacje z wewnętrznej notatki, napisanej przez Erica Hirshberga, szefa Activision Publishing.
Nowy podmiot będzie dalej funkcjonował pod nazwą Infinity Ward.
„Jak wiecie, firmy Neversoft oraz Infinity Ward współpracowały podczas prac nad Call of Duty: Ghosts” - napisał menedżer w liście do pracowników. „W toku tego procesu stało się jasne, że oba podmioty wzajemnie się uzupełniają i mogą utworzyć jedno »super studio«.”
„Nie można przecenić wpływu ich 20 lat pracy. Jak już wspominałem, łączymy te dwa utalentowane studia, więc musieliśmy zdecydować się na wspólną nazwę” - kontynuuje Hirshberg. „Infinity Ward jest nieusuwalnie związane z marką Call of Duty, więc wybór jest rozsądny. Nie zobaczymy już więcej logo Neversoft w przyszłych produkcjach i może to wydać się dziwne, ale ważne rzeczy - talent, kreatywność, profesjonalizm - pozostają bez zmian.”
Nowe, połączone studio poprowadzi Dave Stohl, dotychczas szef wszystkich firm deweloperskich w Activision. Obecny lider Infinity Ward - Steve Ackrich - pozostanie na wysokiej pozycji w zarządzie.
Dotychczasowy szef Neversoft Entertainment - Joel Jewett - oraz dyrektor - Scott Pease - postanowili udać się na zasłużoną emeryturę i opuścić branżę gier wideo. Obaj pracowali w firmie przez 20 lat.
„Jako gracz, mam nadzieję, że Joel i Scott wrócą jeszcze z emerytury i stworzą kolejne, wspaniałe gry dla Activision” - dodaje Hirshberg. „Jako ich kolega, mogę jedynie pogratulować wspaniałego dorobku.”
Neversoft Entertainment powstało w lipcu 1994 roku, w Los Angeles. Pięć lat później zostało przejęte przez Activision. Pierwszą produkcją studia było Skeleton Warriors na licencji kreskówki, ale wkrótce potem firma zasłynęła serią Tony Hawk's Pro Skater. W ostatnich latach działalność nieco przycichła, a deweloperzy koncentrowali się na pomocy przy Call of Duty, tworząc między innymi kooperacyjny tryb Extinction w CoD: Ghosts.