Studio twórców Eve Online kończy z tworzeniem gier VR
Ucierpi stu pracowników.
Studio twórców EVE Online - CCP Games - kończy z tworzeniem gier na sprzęt rzeczywistości wirtualnej, co wpłynie na losy około stu zwalnianych lub przenoszonych pracowników.
Firma z Islandii w ostatnich latach zainwestowała sporo w VR, lecz kosmiczna strzelanka EVE: Valkyrie, dwie odsłony strzelanki Gunjack oraz sportowe Sparc - jak widać - nie przełożyły się na większe zyski.
Studio raz jeszcze skoncentruje wysiłki, by skupić się na swoim największym hicie, EVE Online.
Islandzki serwis biznesowy mbl.is informuje, że setka z 370 pracowników ucierpi w wyniku restrukturyzacji. Biuro w Atlancie w Stanach Zjednoczonych - twórcy Sparc - zostało zamknięte. Oddział w Newcastle - odpowiedzialny za EVE: Valkyrie - wystawiono na sprzedaż.
„Podejmowanie takich decyzji nie jest łatwe, ale ważne i jeśli jako firma chcemy obchodzić 30. urodziny, niekiedy potrzebne są takie organizacyjne zmiany” - komentuje Hilmar Veigar Pétursson, szef CCP.
Brak zainteresowania grami VR nie będzie zapewne większym zaskoczeniem, ale jeszcze na niedawnej imprezie Eve Fanfest pracownicy firmy ze sporym entuzjazmem wypowiadali się na temat wirtualnej rzeczywistości, nawet jeśli główną nowiną było przeprojektowanie kosmicznego EVE: Valkyrie tak, by gra działała też na standardowych ekranach.
CCP Games było jedną z pierwszych firm, które postawiły spore pieniądze na obietnice rewolucji w grach wideo, blisko współpracując z Oculusem nad wspomnianym EVE: Valkyrie, by następnie pracować także na Samsung VR, HTC Vive i PS VR.
Nie jest to pierwsza nietrafiona inwestycja studia. W 2014 roku zdecydowano się na zamknięcie oddziału firmy w San Francisco, zwolnienie dwóch amerykańskich menedżerów i anulowanie ambitnego MMO World of Darkness.