Subskrybenci usług abonamentowych wydają więcej na gry
PS Now i Game Pass nie zmieniają nastawienia odbiorców do kupowania gier.
Użytkownicy usług abonamentowych wydają na gry, a także zróżnicowane dodatkowe treści więcej od pozostałych graczy - wynika z danych opublikowanych przez firmę badawczą SuperData.
Subskrypcje pokroju PS Now, Xbox Game Pass i Origin Access w zamian za uiszczanie opłaty miesięcznej gwarantują dostęp do regularnie poszerzanego katalogu tytułów. Wbrew pozorom, programy nie zniechęcają swoich klientów do kupna produkcji w tradycyjny sposób.
Abonenci na gry wydają o 45 procent więcej niż inni miłośnicy wirtualnej rozrywki (dzięki, VentureBeat). Natomiast na treści cyfrowe - rozszerzenia oraz przedmioty kosmetyczne - przeznaczają dwukrotnie więcej.
Według analityków SuperData, w trzecim kwartale bieżącego roku najwięcej pieniędzy - 52 proc. - przyniosło PS Now. Na drugim miejscu z udziałem wynoszącym 16 proc. uplasowało się EA Access, a na trzecim Xbox Game Pass z rezultatem 15 proc.
Warto zaznaczyć, że w omawianym okresie wszystkie najpopularniejsze subskrypcje wygenerowały łącznie 273 milionów dolarów przychodów. Wspomniana kwota stanowi jednak tylko 6 proc. ogólnych przychodów branży gier.