Sukces Gamescomu po lockdownie. Są liczby i podsumowanie imprezy
Są też plany na przyszły rok.
Tegoroczne targi Gamescom były o tyle wyjątkowe, że po raz pierwszy od dwóch lat odbyły się z udziałem publiczności. Organizatorzy podzielili się podsumowaniem imprezy.
Na Gamescom 2022 przyjechało ponad 265 000 gości z ponad 100 krajów, w tym ponad 25 000 odwiedzających. Otwierające imprezę Opening Night Live obejrzało ponad 12 milionów widzów. Na targach zaprezentowało się około 1100 wystawców z 53 krajów. Już 10 minut po otwarciu targów, Gamescom plasował się na pierwszym miejscu najpopularniejszych tematów na Twitterze. W samych koncertach towarzyszących targom wzięło udział ok. 100 000 osób.
- Wreszcie Gamescom wraca w pełni sił - powiedział Felix Falk, dyrektor zarządzający ds. gier w Niemieckim Stowarzyszeniu Przemysłu Gier. - Pomimo znaczących wyzwań dla wszystkich zaangażowanych w tym roku, niepowtarzalna atmosfera była wyczuwalna wszędzie od pierwszego dnia. Po ponad dwóch latach wydarzeń wyłącznie cyfrowych, to była wielka radość dla branży i społeczności móc spotkać się osobiście.
- Ogólnie rzecz biorąc, Gamescom 2022 przekroczył nasze oczekiwania: ten powrót na żywo wraz z naszą nowo rozszerzoną ofertą cyfrową oznacza, że jesteśmy idealnie przygotowani na udaną hybrydową przyszłość Gamescomu.
Ogłoszono też plany kolejnej imprezy. Gamescom 2023 ma odbyć się w dniach 23-27 sierpnia 2023 roku, a otwarcie zaplanowano na 22 sierpnia przyszłego roku.