Skip to main content

Sukces Satisfactory przerósł oczekiwania twórców. Po grę sięgnęło jednocześnie 186 tys. graczy

To trzy razy więcej niż u szczytu popularności wczesnego dostępu.

Po pięciu latach wczesnego dostępu w końcu doczekaliśmy się premiery pełnej wersji Satisfactory. Produkcja wzbudziła spore zainteresowanie, w szczytowym momencie przyciągając ponad 186 000 użytkowników Steama i stając się jednym z bestsellerów tej platformy. Twórcy sami przyznają, że nie spodziewali się aż tak ogromnego sukcesu.

- Myślałem, że w końcu udało mi się wyregulować mój cykl snu, jednak ostatni tydzień był naprawdę szalony - przyznaje w wywiadzie dla serwisu PC Gamer Snutt Treptow, menadżer ds. mediów społecznościowych studia Coffe Stain. - Pobiliśmy wszystkie nasze dotychczasowe rekordy. Myślę, że nasz poprzedni rekord wynosił 34 000 graczy jednocześnie. W ten weekend po premierze było ich aż 186 000. Transmisję na naszym kanale na YouTube oglądało w tym samym momencie 90 000 osób. To szaleństwo.

Zobacz na YouTube

Zapytany o przyczyny nagłego wzrostu popularności Satisfactory, Treptow wskazuje na 6 milionów zakupionych wersji wczesnodostępowych, a także zapowiedź wersji 1.0 ze stycznia bieżącego roku.

- W styczniu zakomunikowaliśmy, że następną rzeczą, którą zrobimy, będzie wypuszczenie wersji 1.0 i nie będziemy do tego czasu aktualizować gry - wyjaśnia twórca. - Myślę, że wiele osób wstrzymało się z graniem, ponieważ zauważyliśmy, że liczba graczy i osób streamujących swoją rozgrywkę na Twichu spadła. Nie martwiliśmy się tym zbytnio, ponieważ zrozumieliśmy, że gracze wstrzymują się z graniem do premiery, co ostatecznie zadziałało na naszą korzyść. W ten sposób doszło do większej eksplozji popularności, a to z kolei sprawiło, że nasza gra znalazła się na językach.

Stydio Coffe Stain nie spoczywa jednak na laurach i planuje dalszy rozwój Satisfactory. Treptow przyznaje, że twórcy nie chcą zbytnio skupiać się na tym, ile kopii uda się sprzedać, a priorytetem jest sprawienie, aby premierowa wersja była jak najbardziej dopracowana. Już dwa tygodnie po premierze ukazał się pierwszy hotfix, usuwający sporą część błędów i niedoróbek.

Satisfactory to survivalowa gra pierwszoosobowa, skupiona na budowaniu i optymalizacji linii produkcyjnej, zbliżona w swojej formule do popularnego Factorio. Obecnie gra znajduje się na 15. pozycji wśród bestsellerów Steama, wyprzedzając takie tytuły, jak Frostpunk 2 czy God of War: Ragnarok.

Zobacz także