Surrealistyczna skradanka Tangiers nadal powstaje
Ale niezbyt szybko.
Rozpoczął się nowy rok, a wraz z nim sezon na przypominanie, które interesujące projekty niezależne są nadal rozwijane przez ich twórców. Dzisiaj wspominaliśmy już o platformowym Rain World, a teraz pora na surrealistyczną skradankę Tangiers.
Tutaj sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Jak wyjaśnia sam deweloper - Alex Harvey - w aktualizacji na Kickstarterze:
„Pominę smutne detale, ale stres związany z pracą nad grą, połączony z minimalnymi funduszami i pewnymi bardzo trudnymi zmianami w życiu doprowadziły w praktyce do bardzo długiego załamania.”
„Ale nadszedł nowy rok, więc jest dobra okazja, by spróbować coś naprostować. Nie przestałem rozwijać tytułu, choć postępy są rzeczywiście bardzo wolne. Mam teraz nieco więcej swobody, więc możemy posunąć się do przodu” - dodaje Harvey.
Tangiers miało ukazać się w listopadzie ubiegłego roku, ale - jak widać powyżej - napotkano trudności. Twórcy starają się teraz zabezpieczyć finansowanie na dokończenie prac.
Deweloperzy inspirują się konstrukcją poziomów z serii Thief, łącząc mechanikę rozgrywki z dziełami Burroughsa i Ballarda, obrazami dadaistów i twórczością Davida Lyncha.
Gracz wciela się w bliżej nieokreślony byt, który przybywa do tajemniczego świata, by zamordować pięć innych istnień. Infiltrujemy miasta, przenikając pomiędzy cieniami.
Ścieżka wewnątrz misji i kolejność wykonywania zadań pozostaje w gestii gracza, a poziom trudności i sam projekt etapów dynamicznie dostosowuje się do naszych poczynań.