Surrealistyczny sowiecki świat w materiale z Atomic Heart - gry w stylu BioShocka
Nowy gameplay z ambitnego projektu.
Aleksiej Makarenkow z kanału 4game na YouTube został zaproszony do siedziby studia Mundfish, by zagrać we wczesną wersję produkcji Atomic Heart.
W swoim materiale autor opublikował wiele nowych fragmentów rozgrywki, przeplatanych ujęciami z wypowiedziami i wrażeniami na temat gry. Makarenkow podkreśla, że „nie jest to strzelanka, a gra immersive sim ze strzelaniem, łamigłówkami i craftingiem”.
Materiał dostępny jest w języku rosyjskim, ale można włączyć angielskie napisy.
Atmosfera i podejście do rozgrywki w strzelance przypomina w pewnym stopniu styl serii BioShock, która też inspirowana jest tak zwanymi immersive simami - to gry FPP takie jak System Shock czy Prey, w których duże znaczenie ma budowanie nastroju, fabuła i eksploracja.
Mamy tu tajemnicze lokacje, dziwnych przeciwników, nietypowe uzbrojenie. Makarenkow zaznacza, że deweloperzy kładą duży nacisk na walkę bronią białą, często dosyć prowizoryczną. Broń palna też jest jednak dostępna. Mamy też specjalne moce w stylu telekinezy, która działa jak w Control.
Akcja Atomic Heart rozgrywa się na terytorium ZSRR pod koniec istnienia mocarstwa - choć w alternatywnej rzeczywistości. Dzięki takiemu podejściu twórcy mogą pozwolić sobie na wprowadzenie elementów fantastycznych. Bohater eksploruje kompleks tajemniczych laboratoriów.
Data premiery nie została jeszcze zapowiedziana.
Następnie: Valve chce tworzyć gry z pomocą psychologii eksperymentalnej