Świat Dark Souls 2 będzie bardziej otwarty
„Jeśli gracz wystarczającą się postara i wykaże chęci, będzie mógł zacząć nawet w połowie gry.”
Świat gry w Dark Souls 2 będzie mniej liniowy niż w poprzedniej odsłonie serii, zdradził reżyser produkcji, Yui Tanimura.
W Dark Souls struktura poziomów nie była zawsze ustalona z góry, ale pewne obszary otwierały się dopiero po wykonaniu odpowiednich czynności.
- Swoboda eksploracji to coś, na czym się skupiamy w Dark Souls 2, nawet bardziej, niż w Dark Souls 1 - mówił Tanimura w rozmowie z serwisem Digital Spy. - W pierwszej części mogłeś podróżować do kilku miejsc, ale w Dark Souls 2 będzie jeszcze więcej wolności i swobody w eksploracji.
- W Dark Souls 1 kilka czynności było narzuconych z góry, jak uderzenie w dzwony czy wizyta w Anor Londo i nie jest to koniecznie złe podejście - dodał. - W Dark Souls 2 staramy się wprowadzić więcej wolności, by zadania nie musiały być wykonywane w ustalonym porządku.
Sequel będzie na tyle otwarty, że doświadczeni gracze będą mogli od razu sprawdzić się w starciu z silniejszymi przeciwnikami.
- Jeśli gracz wystarczającą się postara i wykaże odpowiednie chęci, będzie mógł zacząć nawet w połowie gry, w zależności od uporu i odwagi - dodał Tanimura.
Dark Souls 2 to druga odsłona serii gier RPG osadzonych w realiach fantasy, cechujących się wysokim poziomem trudności. Produkcja ukaże się w marcu 2014 roku, trafi na PC, Xboksa 360 i PS3.