Skip to main content

Świat Horizon Zero Dawn pierwotnie był znacznie większy

Zdradza producentka gry.

Wydane w 2017 roku Horizon Zero Dawn oferowało sporych rozmiarów świat o otwartej konstrukcji. Twórcy ujawnili jednak, że wedle wstępnych założeń ten miał być znacznie większy.

Na konferencji Nordic Game producentka wykonawcza ze studia Guerilla Games - Angle Smets - zdradziła, że pierwotnie mapa gry była obszerniejsza. Twórcy przygotowali obszar, który był większy od połączonych terenów z GTA: San Andreas, GTA 5, World of Warcraft i Skyrima.

Pierwszą wersję produkcji, w którą można było toczyć zmagania, ukończono w 2014 roku. Przejście sekwencji zajmowało około 50 minut, ale tylko część członków odpowiedzialnego za projekt zespołu wiedziała jak grać.

Zobacz na YouTube

Autorzy uświadomili sobie, że źródłem problemów był właśnie zbyt duży świat. Guerilla Games podjęła wówczas decyzję o okrojeniu wirtualnego terenu w taki sposób, by na mniejszym obszarze znajdowało się więcej treści.

Co ciekawe, Smets wspomniała również, że choć przeprowadzona w 2015 roku pierwsza prezentacja gry została ciepło przyjęta przez graczy, testerzy nie byli zadowoleni i twierdzili, że produkcja jest nudna. Wprowadzone przez autorów zmiany urozmaiciły jednak tytuł.

Akcję Horizon Zero Dawn osadzono w dalekiej przyszłości, gdy świat cofnął się w rozwoju, a na Ziemi pojawiły się maszyny w formie dinozaurów. Główną bohaterką jest Aloy, która próbuje odkryć tajemnicę upadku dawnej cywilizacji.

Zobacz także