Świat w Dragon’s Dogma będzie cztery razy większy niż w oryginale
Reżyser ujawnia kolejne informacje o grze.
Podczas dzisiejszej nocnej konferencji Capcom ujawnił nowe szczegóły na temat powstającego Dragon’s Dogma 2. Wśród nich mogliśmy znaleźć informację, że świat dostępny do eksploracji będzie około cztery razy większy, niż w pierwszej odsłonie cyklu.
„Dragon’s Dogma 2 powstaje na silniku RE Engine, co zapewnia bogaty świat wykreowany przy pomocy najwyższej jakości grafiki. Gracze będą bawić się w świecie około cztery razy większym niż ten z oryginalnego Dragon’s Dogma, mając do odkrycia więcej rzeczy, niż kiedykolwiek wcześniej” - przekazał reżyser gry Hideaki Itsuno.
Ponadto deweloper ponownie zwrócił uwagę na bardzo zaawansowany system sztucznej inteligencji, który ma zostać wykorzystany w grze. Nasi wirtualni towarzysze - nazywani pionkami - mają zachowywać się niemal jak żywi gracze, podejmując w czasie walki przemyślane decyzje, pomagając nam znaleźć drogę do interesującej lokacji oraz wchodząc z naszą postacią w pomniejsze interakcje.
Podobnie zaawansowana sztuczna inteligencja ma odpowiadać też za sterowanie innymi postaciami niezależnymi, w tym mieszkańcami odwiedzanych miast czy przeciwnikami. „Gracze będą się czuli, jakby odrodzili się w żywym świecie fantasy” - obiecuje twórca. Niestety wciąż nie otrzymaliśmy nawet przybliżonej daty premiery, więc prawdopodobnie kontynuacji kultowego RPG nie doczekamy się w ciągu najbliższego roku.
Przypomnijmy, że oryginalne Dragon’s Dogma zadebiutowało w 2012 roku na PlayStation 3 i Xboxie 360. Rok później do sprzedaży trafiła rozbudowana wersja gry o podtytule Dark Arisen, które w kolejnych latach przeportowano też na PC i nowsze konsole. Pomimo ciepłego przejęcia przez recenzentów i nienajgorszej sprzedaży, tytuł najwyraźniej nie był hitem, na jaki liczył wydawca i fani musieli czekać ponad dekadę na pełnoprawną kontynuację.