Świetny wynik Black Myth: Wukong. 18 milionów egzemplarzy sprzedanych w dwa tygodnie
Twórcy planują kolejne gry oparte na chińskim folklorze.
Black Myth: Wukong to zdecydowanie jedno z największych growych zaskoczeń tego roku. Tytuł zaskoczył graczy dopracowaną i wciągającą rozgrywką, co przełożyło się na wysoką popularność i rewelacyjną sprzedaż. Jeden z inwestorów podał właśnie konkretne liczby.
Jak przyznał inwestor Daniel Wu w rozmowie z serwisem Bloomberg, tytuł w ciągu dwóch tygodni sprzedał się w nakładzie 18 milionów egzemplarzy, co plasuje go w gronie największych premier w historii branży. Wu przewiduje, że w najbliższym czasie dzieło studia Game Science powinno z dużym prawdopodobieństwem znaleźć nawet 30 milionów nabywców.
Według szacunków do tej pory tytuł mógł zarobić nawet 700 milionów dolarów, co czyni go także jedną z najszybciej zarabiających gier w historii. Według Bloomberga lepszy wynik osiągnęło tylko Call of Duty Modern Warfare 2, na którym Activision zarobiło miliard dolarów w ciągu zaledwie 10 dni od premiery.
„Mówiąc bez ogródek, dzisiejszy sukces Game Science nie byłby możliwy, gdyby nie poprzedziły go cztery porażki z rzędu” - powiedział Wu. „Wukong nie tylko udowodnił, że jesteśmy w stanie tworzyć najwyższej jakości gry, ale także, że możemy opowiedzieć ciekawą historię, bazując na elementach naszej kultury”. Biznesmen zauważa także, że produkcja wysokobudżetowej gry na komputery i konsole stacjonarne była wyjątkowo ryzykowna w kraju, gdzie dominują platformy mobilne.
Jednocześnie mogliśmy się dowiedzieć nieco na temat dalszych planów deweloperów. Wu ujawnił, że kolejna gra studia, której produkcja rozpocznie się po wydaniu dużego fabularnego DLC do Wukong, z pewnością nie będzie sequelem przygód Małpiego Króla. Zamiast tego cykl Black Myth stanie się całą antologią gier przygodowych, opartych na opowieściach z Chińskiej mitologii.