Skip to main content

Sylwetka Draculi w dzienniku deweloperskim od twórców Castlevania: Lords of Shadow 2

„Zaprojektowaliśmy go tak, by gracze mogli się z nim identyfikować”.

Projektanci ze studia MercurySteam opublikowali w sieci dziennik deweloperski, w którym opowiadają o procesie tworzenia Draculi, głównego bohatera gry akcji Castlevania: Lords of Shadow 2.

Twórcy zaznaczają, że postać słynnego wampira w ich produkcji odbiega od wizerunku znanego z wielu dzieł filmowych i literatury.

- Nie jest kwintesencją zła. Nie ma w jego przypadku mowy o jasnym podziale na dobro i zło, jego osobowość jest raczej złożona z odcieni szarości, jeżeli chodzi o wymiar moralny - powiedział Dave Cox, główny projektant gry.

- W pierwszej odsłonie pokazaliśmy wędrówkę Gabriela od światłości do ciemności. W kontynuacji przechodzimy do jeszcze większego mroku.

Jedną z głównych motywacji Draculi będzie chęć pozbycia się ciążącej na nim klątwy nieśmiertelności. Poza tym twórcy zdradzili, że pomożemy bohaterowi „wyrównać pewne rachunki”. Projektanci stwierdzili też, że nie chcieli, by gracze mieli problemy z wczuciem się w rolę takiej postaci.

- Specjalnie zaprojektowaliśmy go tak, by gracze mogli się z nim identyfikować, chociaż wczesne koncepty przedstawiały Draculę jako kogoś o wiele bardziej potężnego. Nie chcieliśmy jednak, by jego wizerunek za bardzo odbiegał od tego z pierwszej części serii - wyjaśnił Cox.

Castlevania: Lords of Shadow 2 ukaże się w lutym 2014 roku na PS3, Xboksie 360 i PC.

Zobacz na YouTube

Zobacz także