Skip to main content

System ekwipunku bijatyki Injustice 2 w szczegółach - prawie jak RPG

Jest też Dr. Fate.

Nie od dzisiaj wiemy, że bijatyka Injustice 2 otrzyma rozbudowany system ekwipunku, nagradzający gracza nowymi przedmiotami po każdej walce. Teraz deweloperzy z NetherRealm Studios ujawnili więcej detali na temat tej mechaniki.

Elementów wyposażenia mają być tysiące, podzielone na trzy podstawowe grupy: ekwipunek, kosmetyczne shadery oraz umiejętności. Jak można się domyślać, poza losowym przydziałem po każdym pojedynku będziemy mogli także kupić specjalne skrzynki, na wzór skinów z CS:GO.

Dobrze wyposażony Superman

Jak informuje serwis Polygon, każda postać zacznie ze standardowym zestawem: po jeden przedmiot na głowę, tors, ręce i nogi, a do tego slot na akcesoria. Wraz z postępami zgromadzimy coraz więcej wyposażenia, które zmodyfikuje nie tylko wygląd, ale także statystyki.

Bonusy otrzymamy do siły, obrony, punktów zdrowia oraz umiejętności specjalnych.

Poza czterema wymienionymi statystykami są jeszcze dodatkowe augmentacje - czy też perki - przypisywane do niektórych elementów ekwipunku. Może to być dodatkowa animacja, wyjątkowy atak czy też szybsze pozyskiwanie punktów doświadczenia lub wirtualnej waluty.

Najpotężniejszy ma być slot na akcesoria, ponieważ pozwoli dramatycznie zmodyfikować styl walki danej postaci. Jako przykłady podano inne warianty pasa z gadżetami na wyposażeniu Batmana lub zaawansowane modele pałki Swamp Thing.

Dalsze inspiracje produkcjami RPG to możliwość znalezienia zestawów przedmiotów z dodatkowymi bonusami po założeniu kompletu, jak pięć elementów pancerza Mrocznego Rycerza.

Zobacz na YouTube

Jak wpłynie to na balans rozgrywki? Zapewne niezbyt pozytywnie, ale NetherRealm zapewnia, że nie zabraknie trybów rozgrywki, w których dodatkowy sprzęt nie będzie wpływał na statystyki czy możliwości postaci.

Wspomniane na samym początku shadery to już czysto kosmetyczny typ dodatków dla postaci, jak zmiana koloru kombinezonu czy nawet skóry.

Listę zamykają umiejętności, dodające lub modyfikujące ataki specjalne. Pozostając przy przykładzie Batmana: zamiast przewrócić przeciwnika na plecy, możemy złapać go, zadać dodatkowe obrażenia, po czym rzucić na ziemię i ogłuszyć na dłuższy moment.

Jednocześnie poinformowano, że do obsady bijatyki dołączył potężny czarodziej Dr. Fate, który debiutował jeszcze w 1940 roku.

Injustice debiutuje 19 maja na PS4 i Xbox One.

Zobacz także